1

Onderwerp: zware taarttopper, hoe zal ik die nou op de taart zetten, graag advies

Voor een bruidstaart wil het bruidspaar graag een taarttopper van mickey mouse gebruiken (zij is zwaar mickey mouse fan)
maar het beeldje weegt nogal wat.
In eerste instantie moest hij op een 10cm taartje komen te staan maar daar is hij te groot voor...zie foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQNFOTMS-1.jpg
Op het paarse gedeelte komen dan nog allemaal rode rozen zodat het lijkt of M&M in een rozenveld staan.
Het moet nu een 12,5 cm taart worden en dan past hij er precies op, maar ik twijfel er nogal aan of dit wel zo'n goed idee is.
Er moeten dan wel aardig wat douwels in om het geheel te ondersteunen.

Nu wil ik eigenlijk voorstellen aan het bruidspaar om de bovenste laag (die ze toch niet willen aansnijden maar willen invriezen) te voorzien van een piepschuim binnenkant, dan kan de topper hier stevig opstaan.
Ik kan dan een extra taartje erbij maken die ze dan in de vriezer kunnen doen.

Zou dat een heel rare vraag zijn aan het bruidspaar of heeft iemand hier nog een geniale tip voor mij?

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

2

Re: zware taarttopper, hoe zal ik die nou op de taart zetten, graag advies

vind het eigenlijk wel een goed idee van je om dat voor te stellen aan het bruidspaar. Ik heb geen ervaring met zware bruidstoppers dus kan je daar verder ook geen advies over geven.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Ik denk dat het mee valt met het gewicht omdat het plateau onder deze Minnie en Micky groot is en zo al een goed draagvlak creëert. Het rust in zijn geheel op de gehele taart.
Drie douwels zou naar mijn idee moeten volstaan en eventueel nog twee taartkartonnetjes eronder.
Ik zou zeggen...als je tijd genoeg hebt...probeer het op een eigen taartje uit. ;)

4

Ik denk dat ik (als ik het bruidspaar) het een heel erg leuk idee zal vinden  :thumb: dus ik zal het zeker voorstellen .

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

Volgens mij moet hij het wel redden. In iedergeval het taartje op een cakeboard zetten.

Ik geef bruidsparen overigens altijd de optie om het boveste taartje met topper van een dummie te maken. Vaak vinden ze dat geweldig. Een taartje van hun bruidstaart dat je kan neerzetten :)

6

bedankt, ik had er zelf niet eens aan gedacht om het uit te testen  :o , ik heb tegen het bruidspaar gezegd dat ik, als de topper toch te zwaar blijkt te zijn, een piepschuim taart ga maken en dat ik dan een extra taart om te bewaren erbij ga maken.
Bedankt voor het meedenken!! :thumb:

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

7

Straks reuze benieuwd naar het eindresultaat.
Meld je het hier dan ook even?

8

Ik heb hem uiteindelijk toch maar op een dummie gezet, hij was wel heel zwaar hoor en ik moest ook nog een half uur rijden, dit leek me dus maar de beste oplossing! Het bruidspaar kreeg nog ee extra taart erbij om in te vriezen.
ik heb het resultaat hier geplaatst:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126630981

Nogmaals bedankt voor julie adviezen  :thumb:

icing smiles

Hij is erg mooi geworden!