Onderwerp: Hoe stapel je mooi? En stevig?

hoi,

ik ben nou al een tijdje aan het bakken maar heb het stapelen nog niet onder de knie ik doe het nu met sate prikkers op maat knippen en taartkartonnetjes er tussen maar ik vind het zo afgezaagd als je het een keer voor bestelling moet doen.

gr. lotte

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

2

Re: Hoe stapel je mooi? En stevig?

met douwels, uit de webshop en dan het liefst die van plastic, van Wilton als ik me niet vergis...
En dan een stuk of 3 , 4 zodat de taart op veel punten steun heeft. Soms zelfs 5 (1 in het midden en 4 er om heen) bij een grotere, zwaardere taart.

.. Want taart kan altijd!!

oke bedankt

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

4

bij de howto's staat een stapelen howto van sweetcaroline.

Ik gebruik overigens altijd maisprikkers, die zijn dikker dan sateprikkers (en duidelijk te zien bij het aansnijden :lol: )

Alles goed???? nee 3 fout

5

Zou zelf geen sateprikkers gebruiken. Ik gebruik houten dowels en soms een cakeboard. Een cakeboard is toch wel steviger dan 2x taartkarton.

6

voor een niet al te zware stapel (20 +15) gebruik ik meestal chocosticks van de appie, gevaar bij deze temperaturen is natuurlijk wel dat als de taart lang buiten de koelkast zou staan de choco zacht wordt, maar ik heb er nooit problemen mee gehad!
Voor de grotere taarten gebruik ik ook altijd de maisprikkers (ik merk trouwens wel verschil tussen die van de sligro, die zijn steviger en recht afgesneden en die van de hanos, die meer splinteren en niet altijd even recht zijn aan de onderkant)
Ik heb laatst een keer dikkere houten douwels gebruikt, maar dat vond ik zelf minder prettig.
Je krijgt dan een groot gat in je taart, ik doe liever meer maisprikkers erin!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

7

ondanks de douwels moeten er toch altijd taartkartonnetjes tussen?

8

aagje78 schreef:

ondanks de douwels moeten er toch altijd taartkartonnetjes tussen?

Ja, hoor, anders zakt de bovenste taart alsnog over je dowels, maisprikkers of wat dan ook heen...