1

Onderwerp: [FEEDBACK]Groen, groen en nog is groen

De vader van een vriendin wilde graag dat ik zijn bruidtaart  maakte.  Ik zei meermaals dat ik nog niet lang genoeg taart, ik dit nog nooit gedaan had, nog nooit zo hoog stapelde en ik het liever niet deed.  Hij stond er toch op en vertrouwde mij meer dan ik  mezelf.  Er mocht alleen limoengroen gebruikt worden.  Ik vulde ze met aarbeienbaverois, verse aardbeien en mascorponecreme en smeerde af met champagnecreme.  Het bovenste taartje zakte iets scheef  :|   Toch waren ze heel blij dat ik ze gemaakt heb en vonden zij ze wel mooi.  Alle tips zijn meer dan welkom !

Dit was de topper
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MDT8E4P.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YCD6XMMX.jpg

2

Re: [FEEDBACK]Groen, groen en nog is groen

Heel mooi :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Nou ik snap dat het bruidspaar blij was, echt mooi gedaan!!!!!!

4

Wow knap hoor, erg mooie taart!

5

Bedankt ik vond het écht spannend en was doodzenuwachtig omdat ik pas een dikke 3 maand aan 't taarten was.  Kreeg net een mailtje dat iedereen de taart heel mooi vond en het bruidspaar enorm fier was.

6

Na 4 maanden en dan zo'n bruidstaart moeten maken....petje af hoor!
Jammer dat de bovenste iets gezakt was, maar ik vind t een knappe prestatie :Y

super mooi!! :Y

8

Mooie taart met leuke frisse kleuren.

Jammer idd dat hij scheef is.
Ik vind zelf dat de letters er niet zo mooi recht op zitten (maar nou moet ik zeggen dat ik het funky lettertype onwijs leuk vind maar er zelf ook altijd ruzie mee heb)
Als je fondant gebruikt, doe er dan een beetje tylose doorheen en laat het lapje als je het uitgerolt heb even rusten voordat je de letters uit gaat steken/tappitten.
Laat het niet keihard worden, maar gewoon even drogen.
steek dan de letters uit die je eruit kan tappitten of met een speld er voorzichtig uit kan wippen.
Laat de letters ff liggen, dat voorkomt vervorming van je letters.
Maar laat ze niet keihard worden, dan breken ze als je ze op de (ronde) taart wil doen.
Wat ik zelf altijd doe om de letters recht te krijgen is een stukje plakband op de taart plakken en dat als streepje gebruiken om de letters recht te krijgen. (wat je daarna vooral niet moet vergeten eraf te halen ;) )

hoe komt het trouwens dat je bovenste taart is gaan zakken? was je onderplaat niet stevig of niet groot genoeg?

Verder super gedaan en gedurft na maar een paar maanden aan het taarten te zijn, maar zeker voor herhaling vatbaar :thumb:

Alles goed???? nee 3 fout

9

Waarom het gaan zakken is weet ik écht niet maar dat is weer zoiets raar dat ik niet snap.  Mijn vriendin zei dat de taart wel recht stond als ze de roosjes er af haalde.  Een ingezakte taart kan toch niet weer omhoog gaan?  Volgens haar ligt het aan mijn foto al betwijfel ik dat écht wel hee lerg.

Bedankt voor de tips met de letters, 'k ga het volgende keer zeker zo proberen met de tappits.  Dat geruzie ken ik dat had ik in het begin dus ook, zelfs zo erg dat ik ze verkocht heb.  Na een paar  x een filmpje op YouTube te zien heb ik ze opnieuw gekocht en nu lukt het dus wel.

10

Wat leuk dat hij je zo vertrouwde zeg!
Echt mooi gedaan hoor & dat al zo snel nadat je bent begonnen.
Ook al wat mooie tips binnen lees ik hierboven.

Have a Nice day!

11

Ik zweer tegenwoordig bij de clickstix letters, zowel met marsepein als met fondant heel makkelijk te doen

Alles goed???? nee 3 fout

12

Leuk dat je de taart hebt gemaakt! Alleen maar leerzaam toch! Vind hem goed eruit zien!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

13

lune schreef:

Ik zweer tegenwoordig bij de clickstix letters, zowel met marsepein als met fondant heel makkelijk te doen

Die heb ik ook maar vind de tappits iets fijnder alé niet zo rechtdoor daarom wou ik ze persè toch leren gebruiken ;-)

ik vind je rozen wel heeeeeeeel mooi

cake my day