26

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Wat een hartstikke leuke how to Adrienne! Zoek al tijden om die cereal treats maar ik kan ze niet vinden.
Iemand een idee in welk schap ik ze ongeveer kan vinden? Welke winkel zou ook wel handig zijn  :D

27

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

hartstikke leuk!!

ga ik voor zondag maken kado voor mijn moeder!!

28

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

smarianne schreef:

Wat een hartstikke leuke how to Adrienne! Zoek al tijden om die cereal treats maar ik kan ze niet vinden.
Iemand een idee in welk schap ik ze ongeveer kan vinden? Welke winkel zou ook wel handig zijn  :D

Vanaf volgende week kan ik je daarbij helpen! :D :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

29

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Prachtig & duidelijke how-to  :thumb:  :thumb:
Thanks!  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

30

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

smarianne schreef:

Wat een hartstikke leuke how to Adrienne! Zoek al tijden om die cereal treats maar ik kan ze niet vinden.
Iemand een idee in welk schap ik ze ongeveer kan vinden? Welke winkel zou ook wel handig zijn  :D

ik heb ze van de week bij de em-te gekcoht stonden gewoon bij de cornflackes een blauwe doos.

31

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

@adrienne heb je voor mij misschien het recept van die genache? kan je die gewoon buiten de koelkast bewaren ivm de slagroom?

32

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Sorry Jolanda, ik had je mailtje gezien, maar nog geen kans gezien te antwoorden :O

Ik gebruik het recept van Paris Cutler: voor witte ganache is dat 1.3 kilo witte chocola met 450 ml slagroom.  ( Dit is voor een hele taart incl. vulling: 1/3 is meer dan voldoende!)
Slagroom laten koken en over de in kleine stukjes gehakte chocola gieten. Flink doorroeren- met een spatel werkt het prettigst om alle stukje echt weg te wrijven.

Voor donkere ganache: 1.2 kilo chocola op 600 gr slagroom

Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

33 Laatst bewerkt door jolanda80 (29-06-2011 19:45)

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

ik dacht al je hebt hem niet gekregen of wil me niet terug mailen  :(
kan je de genache ook nog invriezen lijkt me zoveel. heb echt geen idee hoeveel het is natuurlijk maar als ik alleen het deksel ermee ga maken hou ik natuurlijk heel veel over. weet je ook hoelang het houdbaar is als je het hebt verwerkt met de crispies?

o ja en wat voor chocolade gebruik je dan vb callebout?

34

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

jolanda80 schreef:

ik dacht al je hebt hem niet gekregen of wil me niet terug mailen  :(

Ben je mal!? Dat laatste iig nooit, hoor! Het is op het moment gewoon een beetje hectisch hier, en daarbij is m'n laptop gecrashed dus ik lees alles uit per webmail: echt nie leuk :nooo

Het is prima in te vriezen, daarna kun je het evt na ontdooien in de magnetron wat verwarmen om het weer helemaal egaal te krijgen. Maar het is ook heerlijkals broodbeleg! :9

Hoe lang het houdbaar is weet ik niet, bij mij houd ie het nooit zo lang ;) Hoe lang moet ie goed blijven dan?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

35

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Adrienne schreef:
jolanda80 schreef:

ik dacht al je hebt hem niet gekregen of wil me niet terug mailen  :(

Ben je mal!? Dat laatste iig nooit, hoor! Het is op het moment gewoon een beetje hectisch hier, en daarbij is m'n laptop gecrashed dus ik lees alles uit per webmail: echt nie leuk :nooo

was een grappie hoor  :)

hoelang die goed moet blijven geen idee maar was benieuwd of ik hem van tevoren kon maken vb 2 of 3 dagen.  of beter het afsmeren later doen net als de taart. snap je me nog haha

36

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Een paar dagen moet best kunnen, zou 'm alleen ivm de warmte toch in de koelkast bewaren :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

37 Laatst bewerkt door smarianne (02-07-2011 16:21)

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Adrienne schreef:

Vanaf volgende week kan ik je daarbij helpen! :D :+

Kom je dan in Friesland om samen met mij de supermarkten af te struinen  :D

* edit; Gavonden! Bij jumbo van Kellogg's-> Rice Krispies
of bedoelen jullie die niet?  :think:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8U3HTFR7.jpg

38

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Vraagje over de roosjes, waarom zijn die in aflopende maten? Heb je alleen aan 1 kant roosjes en de andere kant niet??

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

39

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

@ Marianne: Ja, dat is 'm precies!!
@Sonnig: De deksel staat alleen aan 1 kant open :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

40

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

erg mooi,
geweldige van dit forum is dat je steeds weer nieuwe ideeën opdoet die je zelf nooit had bedacht.
bedankt daarvoor!

na regen, komt zonneschijn

41

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Wat mooi!
Ga ik ook een keer proberen!
Bedankt voor het delen!

42

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Gave strik en gave taart!

Super bedankt voor deze HOW TO!

43

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Ehmmmm mss een stomme vraag. Maar je drukt dus die ontbijtgranen in je bakvorm. En dan?? Ga je dat bakken of zet je dat in de koeling  en hoe lang enzo?  Mss dat iemand het weet..Dan wil ik ook wel eens zo'n doosje maken!!!.

44

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

wauw wat een leuke howto die hou ik in mijn achterhoofd :thumb:

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

45

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

twinstwins schreef:

Ehmmmm mss een stomme vraag. Maar je drukt dus die ontbijtgranen in je bakvorm. En dan?? Ga je dat bakken of zet je dat in de koeling  en hoe lang enzo?  Mss dat iemand het weet..Dan wil ik ook wel eens zo'n doosje maken!!!.

Nee hoor, niet in de oven: gewoon een paar uurtjes in de koelkast to het hard is :)

Ik spary het bakblik in met bakspray en dat komt ie er vaak gewoon goed uit ( misschien eventje met een prikkertje eruit helpen ) Een andere oplossing is om het eerst met plastic huishoudfolie te bekleden.

Veel succes ermee!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

46

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Adrienne schreef:
twinstwins schreef:

Ehmmmm mss een stomme vraag. Maar je drukt dus die ontbijtgranen in je bakvorm. En dan?? Ga je dat bakken of zet je dat in de koeling  en hoe lang enzo?  Mss dat iemand het weet..Dan wil ik ook wel eens zo'n doosje maken!!!.

Nee hoor, niet in de oven: gewoon een paar uurtjes in de koelkast to het hard is :)

Ik spary het bakblik in met bakspray en dat komt ie er vaak gewoon goed uit ( misschien eventje met een prikkertje eruit helpen ) Een andere oplossing is om het eerst met plastic huishoudfolie te bekleden.

Veel succes ermee!


Tnxx!!!!

Was net bij de Jumbo en het hele vak stond vol met allerlei ontbijtgranen maar deze was op hahaha...!!!

47

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Beste Adrienne, veel dank voor de prachtige how to!  :)  :) Super aardig van je om dit delen. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt. Het resultaat staat in de parade, http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 127077921.
Hartelijke groeten Barbara

48

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

heel mooi ik kan veel leren van. :thumb:

49

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

ik ga deze maken voor moederdag,die rijs is bij jumbo van merk kellogs.

50

Re: [HOWTO] Cadeaudoos met open deksel + "stoffen" strik

Heb trouwens puffed wheat ,ofwel smacks van euroshoppe, van albert heijn gebrukt, ging prima.  :)