1

Onderwerp: Hehe, hij is af! Mijn eerste bruidstaart... :-)

Een vriendinnetje kwam 3 maanden geleden met de mededeling: 'Eline, jij maakt onze bruidstaart hoor! Anders komt er GEEN bruidstaart!' Uhmm... Aha... Dus... Maar dat heb ik nog nooit gedaan/ben nog maar net bezig/hij wordt vast niet perfect, deze argumenten van mijn kant hielpen geen zier, ze wilde een 'Eline' en dat was dat! :lol: Nou, dat leek me een leuke uitdaging! Maar hoe langer de datum dichterbij kwam, hoe onzekerder ik werd... Gelukkig heb ik veel steun en advies gehad hier op het forum, bedankt dames!!! :Y  :thumb:

En gister was het dus zover: DE grote dag! Voor mij dus he? Niet voor de bruidzelf natuurlijk... ;) 5 lagen, met orchideen en handgerolde parels (heb nog, pak hem beet, 2 kilo parels over, oeps...) en de topper uit de Mjam, maar dan van fondant ipv icing. Gevuld met champagnecreme, frambozenjam en verse frambozen uit eigen tuin! Wat was ie zwaaaaar! Ik was de onderste drie lagen vrolijk thuis aan het stapelen, en toen zakte ik zowat door mijn hoeven toen ik hem probeerde op te tillen! Hahaha! Nou, hier de foto's (sorry, beetje veel foto's):

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7DQ4XGRC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VBSXDLT8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XEVRMXQC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QBN8WMET.jpg

Had ook nog de tafel aangekleed met een leuk groen tafelkleedje, 2 grote windlichten met orchideen erin, kaarsjes erbij, krultakken met mini-orchideetjes erop en had ook de bordjes van het bruidspaar en het mes gedecoreerd met mini-orchideen... Het zag er echt leuk uit, maar heb daar geen totaalfoto van!  :grr:  Dus dan nog maar even deze:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ELM3LPYK.jpg

Het bruidspaar vond het fantastisch!! En ik was blij, opgelucht en totaal gesloopt! :lol:

Nog een paar vraagjes:
Ik had het snijschema van takesmakescakes.nl gebruikt, maar die stukken waren veel te groot, wat gebruiken jullie als snijschema voor een bruidstaart? En wat smeren jullie op de taart voordat je de volgende laag erop stapelt? In het kader van hoe-krijg-ik-hem-heelhuids-op-locatie heb ik het met piping gel gedaan, maar dat zit wel heul erg vast... Ik nam met het snijden elke keer de bekleding mee, en dan wordt het dus een behoorlijke slachtpartij... Om de taart op het cakeboard te plakken heb ik botercreme gebruikt, kan ik dat beter ook gebruiken tussen het board en de volgende laag?

Hmmm, had ik dit niet allemaal een beetje korter kunnen vertellen?? :cool:  :lol: Sorry! En mijn complimenten als je helemaal tot hier hebt gelezen!  :lol:  :lol:  :lol:

Re: Hehe, hij is af! Mijn eerste bruidstaart... :-)

wauw, ben sprakeloos, wat mooi

cake my day

Wat een plaatje!!! (of eigenlijk plaat... ;) )
Ik vind m echt helemaal super.
Had je 2 keer bekleed want hij is zo mooi wit?

Life is what you bake it.

4

hij is super ...echt heel mooi

5

Wat een schitterende taart zeg. Ik vind dit wel één van de mooiste bruidstaarten die ik de laatste tijd hier gezien heb op het forum, echt PRACHTIG :thumb:

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

Eline...... Helemaal fantastich :thumb:  :thumb:  :thumb:
Wat is hij mooi geworden.
Je kunt weer super trots zijn :Y

Nu eerst maar even lekker relaxen :)  dat heb je zeker verdiend.

7

wat een supermooie taart!!!

8

Ik zit ook met mn mond open, wat een PRACHTIGE taart, echt heel mooi!!!!!

9

Ge-wel-dig! Echt ontzettend mooi!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

10 Laatst bewerkt door zoete kunst (25-06-2011 17:02)

Wauw voor de taart, de bloemen en zeker ook voor de foto's ( is dat het effect van de daglichtlamp, want dan ben ik extra blij dat ik hem besteld heb....Bij jou is wit echt fris wit op de foto, bij mij grijs.... :s

Zoete groetjes, Marjolein

11

Wow, allemachtig wat een prachtige taart! Geen wonder dat jouw vriendin wilde dat jij hun taart zou maken! Die bloemen! Al die pareltjes! Het complete geheel!

*oefent nog maar even flink door voordat hier ook zoiets moois de deur uit kan gaan*

12

WoW! Mooi!  :Y  :Y  :Y

Say YES with joy. Say NO without fear.

13

Jeetje, wat een snelle reacties, bedankt zeg!!! Echt lief!

Taartenmarie schreef:

Wat een plaatje!!! (of eigenlijk plaat... ;) )
Ik vind m echt helemaal super.
Had je 2 keer bekleed want hij is zo mooi wit?

Nee, ik heb nog nooit 2 keer bekleed eigenlijk... Ik heb een hekel aan bekleden, dus ik moet er niet aan denken om het ook nog dubbel te doen...  :+

Ik heb een beetje geexperimenteerd met vanalles, en dit vond ik de mooiste combi (de bruid wilde nl marsepein, met fondant heb je dat probleem natuurlijk sowieso niet) :

* een kilo zeelandia marsepein
* 100 gram bakels extra wit fondant
* 3 ml super white van sugarflair
* 1,5 ml white white van Wilton

Werd net zo wit als fondant! En prima te verwerken, ik merkte geen verschil met gewoon alleen marsepein!

14

zoete kunst schreef:

Wauw voor de taart, de bloemen en zeker ook voor de foto's ( is dat het effect van de daglichtlamp, want dan ben ik extra blij dat ik hem besteld heb....Bij jou is wit echt fris wit op de foto, bij mij grijs.... :s

Dank je wel Marjolein!  :o En ja! Dat is 100% de daglichtlamp! :Y Het was namelijk stikkiedonker in die zaal, ik heb de lamp zelfs aangezet bij het stapelen van de bovenste 2 lagen en decoreren, want ik zag geen hand voor ogen! Ik vond het in eerste instantie een beetje overdreven om die lamp en haspel enzo mee te slepen, maar tjonge, wat was ik blij dat ik het gedaan had!! :Y Heb je ook een losse 85 watt lamp meebesteld? Want die heb ik er eigenlijk altijd in zitten, de meegeleverde 36 watt lamp ligt nog onaangeroerd in zn doos...  :+

15

PRACHTIG Eline!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Eén woord : Prachtig.

Bloemen zijn heel mooi gemaakt.

Nee, twee woorden  :lol:  : Top !

:thumb:

17

bij het zien van de foto's hield ik mijn adem in. deze is werkelijk adembenemend prachtig mooi

wauw  :thumb:

liefs marieke

18

wat een super taart
en wat een werk die balletjes

groetjes
dorinda

19

Oooh wat is hij prachtig, dat is nog eigenlijk te bescheiden! Hij is gigantisch mooi en je aankleding, wauwwwww. Deze zou ik graag ter inspiratie willen opslaan, mooie orchideeen ook. Helemaal af!!!

Petje af en een hele diepe staande buiging!!!

groeten, Bianca
TAART in huis

20

Prachtig!!!!!

21

Daar is maar 1 woord voor.....

SCHITTEREND!!!!!

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

22

Super fantastisch.

23

Wat zei ik je nou Eline?

Waarom ben je toch zo onzeker over jezelf meid, in elk verhaaltje dat ik van je lees komt je onzekerheid naar voren.. :s Dat is toch nergens voor nodig!

Ik wist dat dit een plaatje zou worden en een plaatje dat is het! :Y

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

24

Prachtig!!!!!

Die parelrand wil ik ook nog 'ns proberen, maar ik vergeet steeds dat 't dan wel handig is om vooraf de parels te maken.  :lol:  :lol:

Eline25 schreef:

Ik had het snijschema van takesmakescakes.nl gebruikt, maar die stukken waren veel te groot, wat gebruiken jullie als snijschema voor een bruidstaart?

Ik gebruik ook altijd dat schema en krijg regelmatig te horen dat er over was. Hier waarschuw ik de bruidsparen dus ook altijd bij de proeverij voor. Ik heb er wel 'ns over gedacht om 't schema bij te stellen, maar heb simpelweg liever te veel dan te weinig. Maar ik moet bekennen dat ik de laatste tijd hierdoor wel iets vaker naar boven afrond. Als ik met een 3 laags op 40 stukjes uit kom en d'r zijn er 44 besteld ..... dan wordt 't toch die 3 laags :+

Eline25 schreef:

En wat smeren jullie op de taart voordat je de volgende laag erop stapelt? In het kader van hoe-krijg-ik-hem-heelhuids-op-locatie heb ik het met piping gel gedaan, maar dat zit wel heul erg vast... Ik nam met het snijden elke keer de bekleding mee, en dan wordt het dus een behoorlijke slachtpartij... Om de taart op het cakeboard te plakken heb ik botercreme gebruikt, kan ik dat beter ook gebruiken tussen het board en de volgende laag?

De taart plak ik altijd op het cakeboard met botercreme. Tussen de 2 lagen in gebruik ik altijd icing. Ook stevig, maar liever te stevig dan een gecrashte taart in een bochtje ;)

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

25

wauwie Eline, wat is de taart super super mooi geworden!
Was natuurlijk ook wel weer te verwachten  :D
Je mag echt heel, heel, heel erg trots zijn op je prachtige creatie!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles