Onderwerp: Hehe, hij is af! Mijn eerste bruidstaart... :-)
Een vriendinnetje kwam 3 maanden geleden met de mededeling: 'Eline, jij maakt onze bruidstaart hoor! Anders komt er GEEN bruidstaart!' Uhmm... Aha... Dus... Maar dat heb ik nog nooit gedaan/ben nog maar net bezig/hij wordt vast niet perfect, deze argumenten van mijn kant hielpen geen zier, ze wilde een 'Eline' en dat was dat! Nou, dat leek me een leuke uitdaging! Maar hoe langer de datum dichterbij kwam, hoe onzekerder ik werd... Gelukkig heb ik veel steun en advies gehad hier op het forum, bedankt dames!!!
En gister was het dus zover: DE grote dag! Voor mij dus he? Niet voor de bruidzelf natuurlijk... 5 lagen, met orchideen en handgerolde parels (heb nog, pak hem beet, 2 kilo parels over, oeps...) en de topper uit de Mjam, maar dan van fondant ipv icing. Gevuld met champagnecreme, frambozenjam en verse frambozen uit eigen tuin! Wat was ie zwaaaaar! Ik was de onderste drie lagen vrolijk thuis aan het stapelen, en toen zakte ik zowat door mijn hoeven toen ik hem probeerde op te tillen! Hahaha! Nou, hier de foto's (sorry, beetje veel foto's):
Had ook nog de tafel aangekleed met een leuk groen tafelkleedje, 2 grote windlichten met orchideen erin, kaarsjes erbij, krultakken met mini-orchideetjes erop en had ook de bordjes van het bruidspaar en het mes gedecoreerd met mini-orchideen... Het zag er echt leuk uit, maar heb daar geen totaalfoto van! Dus dan nog maar even deze:
Het bruidspaar vond het fantastisch!! En ik was blij, opgelucht en totaal gesloopt!
Nog een paar vraagjes:
Ik had het snijschema van takesmakescakes.nl gebruikt, maar die stukken waren veel te groot, wat gebruiken jullie als snijschema voor een bruidstaart? En wat smeren jullie op de taart voordat je de volgende laag erop stapelt? In het kader van hoe-krijg-ik-hem-heelhuids-op-locatie heb ik het met piping gel gedaan, maar dat zit wel heul erg vast... Ik nam met het snijden elke keer de bekleding mee, en dan wordt het dus een behoorlijke slachtpartij... Om de taart op het cakeboard te plakken heb ik botercreme gebruikt, kan ik dat beter ook gebruiken tussen het board en de volgende laag?
Hmmm, had ik dit niet allemaal een beetje korter kunnen vertellen??
Sorry! En mijn complimenten als je helemaal tot hier hebt gelezen!