1

Onderwerp: Welke Bakpan ???

Hoi, Ik heb een probleem, ik heb een bakpan mischien verschillende van iedereen :S maar mijn bakpan is PME ARTS & CRAFTS 
10"x3"-  254mm x76mm en een kleinere bakpan van 7"x3"- 178mmx76mm  Gewoon van een tarartenwinkel gekocht. Nou mijn vraag is welke tabel moet ik dan volgen want bij die tabellen staan maat 16, 17, 18 etc... Welke moet ik dan volgen Trouwens ik ben een beginner en wil zo graag taarten maken als ik wel weet welke hoe en wat ik moet gebruiken... a.u.b. wie kan mij vertellen welke ik dan wel moet gebruiken..??? Alvast bedankt..

2

Re: Welke Bakpan ???

Je staat verkeerd dus ik ga je zo gelijk even melden :+

Maar de eerste pan die je noemt is een 25cm van 7,5 cm hoog. Dus die kan je zo uit de tabellen plukken.
De tweede die je noemt is 17,5 cm en 7.5 cm hoog. Ik weet niet of die maat er precies tussen staat zo uit mijn hoofd. Ander kijken hoeveel water er in gaat. Een halve liter water staat voor 1 ei heb ik laatst geleerd  :Y . En dan kan je de verhoudingen berekenen.

Ik weet niet of je vierkante of ronde vormen hebt, maar die staan in verschillende tabellen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

pak een liniaal en meet de doorsnede en dan kijk je in de tabel...

en je staat hier niet goed

4

Ozlem schreef:

Hoi, Ik heb een probleem, ik heb een bakpan mischien verschillende van iedereen :S maar mijn bakpan is PME ARTS & CRAFTS 
10"x3"-  254mm x76mm en een kleinere bakpan van 7"x3"- 178mmx76mm  Gewoon van een tarartenwinkel gekocht. Nou mijn vraag is welke tabel moet ik dan volgen want bij die tabellen staan maat 16, 17, 18 etc... Welke moet ik dan volgen Trouwens ik ben een beginner en wil zo graag taarten maken als ik wel weet welke hoe en wat ik moet gebruiken... a.u.b. wie kan mij vertellen welke ik dan wel moet gebruiken..??? Alvast bedankt..

5

ooohhh sorry ik ben helemaaal door de war ik ben nog net lid geworden :S sorry alles gaat verkeerd...

6

Geen paniek, alle begin is moeilijk :)
Gewoon even lezen voor je iets plaatst, dan weet je of het er thuishoort ;) Vragen horen in elk geval in de vragenrubrieken.
Ik verplaats je even!

Ozlem schreef:

10"x3"-  254mm x76mm en een kleinere bakpan van 7"x3"- 178mmx76mm

het eerste getal, met de " erachter, is het aantal inches. de grote is dus 10 inch en de kleine is 7 inch. Daarachter staat de afmeting in millimeters, 245 mm = 24,5 cm en 178mm=17,8 cm. Dus kijk je in een ingrediëntentabel of het in inch of cm staat en dan zoek je daar de juiste bij :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Ik heb 4x geprobeerd om biscuit te maken maar :( weggegooid helaas...
De laatste zit nog in de oven hopelijk word die maar goed... Toch bedankt voor jullie antwoorden

8

Ik heb 4x geprobeerd om biscuit te maken maar :( weggegooid helaas...
De laatste zit nog in de oven hopelijk word die maar goed... Toch bedankt voor jullie antwoorden