1

Onderwerp: Hoe kan ik mijn net gemaakte taart het best tot zaterdag bewaren?

Ik heb hier al verschillende topics over gelezen maar het is nog niet echt duidelijk voor mij. Ik heb net een taart gemaakt en zaterdag word hij pas aangesneden. Kan ik hem het best nog invriezen of gewoon in de koelkast bewaren? En hoe zou ik hem dan in de koelkast moeten zetten? In een zak of ... ?

Alvast bedankt!

2

Re: Hoe kan ik mijn net gemaakte taart het best tot zaterdag bewaren?

wat voor taart, wat zit erin, wat zit erop?

Het is een marsepeine taart gevuld met een laagje botercreme met rumsmaak en een laagje frambozen jam.

4

Luchtdicht verpakken (in een plastic bak/zak) en huppakee de vriezer in!! En dan vrijdagavond eruit halen, zonder zak/bak in de koelkast laten ontdooien.
Als hij zaterdag pas eind van de dag wordt aangesneden dan pas zaterdagochtend uit de vriezer halen....

Dit zou ik doen tenminste!

5

je kan m best 2 dagen in de koelkast bewaren hoor

Haha ja maar nu blijven het twee opties. Word hij er niet minder lekker op als ik hem in de koelkast bewaar? Dan doe ik dat gewoon. Dan met of zonder zak?

7

etmc heeft meer ervaring dan ik ;)

8

in een taartdoos gewoon... er gebeurt niet zoveel mee in 2 dagen, de marsepein is een soort van beschermlaag voor je vulling

9

Let er wel op dat er geen sterk ruikende etenswaren in de koelkast staan, dat verpest je taart!