1

Onderwerp: meerdere dingen in één keer bakken?

Ik heb een "heteluchtoven" van Boretti. Ik kan daarin op meerdere levels bakken.
Nu ben ik voor iemand anders ook op zoek naar een oven waarin dit kan en ik dacht dat dat altijd kan als het een hete luchtoven is.
Weet iemand of dat klopt?

Ik wil graag via marktplaats kopen en de verkopers zijn niet altijd op de hoogte van dit soort dingen van hun oven....

alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes,
Astrid

2 Laatst bewerkt door Notje (23-06-2011 14:45)

Re: meerdere dingen in één keer bakken?

Ja dat kan!
Als het maar een heteluchtoven is en geen coventionele oven.Daarmee kun je alleen op hetzelfde niveau bakken(op één rooster of bakplaat dus).Met een hetelucht wordt de lucht gecirculeerd.

Groetjes Notje

3

bij een conventionele oven kunnen ook meerdere dingen erin hoor zolang ie boven en onderwarmte heeft.. je moet de boel ms halverwege omdraaien maar het kan wel, op mn werk had ik ook 1 conventionele oven en daar heb ik ook ooit 6 kapsels op 2 verschillende bakplaten gedaan.. en thuis vroeger ook wel eens

4

Maar halverwege de oven open met een biscuit bakken is niet zo heel erg bevorderlijk voor het rijzen van je biscuit :/
In pincipe mag je pas na 3/4 van de tijd de oven openen voor het mooiste effect.

Met hetelucht kan je op meerdere niveau's tegelijk bakken, mits de luchtstroon goed tussen de lagen door kan. Dus liever op roosters dan afgesloten bakplaten. Niet alle heteluchtovens hebben ook meerdere roosters erbij zitten :s en bij kopen is ook niet echt heel makkelijk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

ja ik denk dat jullie wel snappen dat je dan idd even moet wachten tot de 20/25 min tot je de boel omkeerd ;)

en heb genoeg met heteluchtovens gebakken om te concluderen dat niet allemaal meedoen aan overal hete lucht, dan is de ene helft gaar en de andere helft niet...

6

bedankt voor jullie reacties!

7

theeleut schreef:

Ik heb een "heteluchtoven" van Boretti. Ik kan daarin op meerdere levels bakken.

Ik moet morgen 200 cc baken en heb zelf ook een Boretti en wilde je daarom vragen hoe jij dit doet met tijd enz. Ik heb een dubbele oven dus dit zal echt een hoop tijd schelen als ik weet hoe het werkt

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

8 Laatst bewerkt door xhafal (25-04-2012 22:20)

klopt inderdaad wat etmc zegt over conventionele oven met onedr- en bovenwarmte, heb dezelfde ervaring als ik mijn oven op de conventionele stand zet (vind ik handiger om brood te bakken) kan je gerust meerdere lagen erin steken dus hoeft niet perse een heteluchtoven te zijn daarvoor. Gewoon even de tip van etmc volgen en halverwege van plaats verwisselen

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen