Onderwerp: Fondant zelf maken
Hallo, ik ben helemaal nieuw hier en heb een dringende vraag! Ik ben Nederlands maar woon aan de andere kant van de wereld en hier kun je geen fondant kant en klaar kopen. Ben sinds 2 weken ´druk´ aan het oefenen om van die prachtige taarten te kunnen maken.
Met veel ups en soms downs gaat het steeds beter, maar een vraag over fondant....
Overal staat dat je gelatinepoeder oplost in water, dan glucose en glycerine en dan pan van het vuur en beetje bij beetje poedersuiker erbij doen. Nu staat er OVERAL 455 gram poedersuiker. Bij mij lukt dat echt niet, dan valt het helemaal aan brokkeltjes uit mekaar. Nu heb ik het vandaag met veel minder (de helft poedersuiker) gedaan, en dat gaat beter alleen plakt het wel meer. Die mooie smoothie fondants op de foto´s lukt me niet helemaal, wat doe ik fout. Nu zag ik wel dat ze hier in Guatemala verschillende soorten nummers poedersuiker hebben, de ´A´, ´AA´ en ´AAA´, zegt iemand dat misschien iets?
Omdat deze taarten totaal niet bekend zijn hier in Guatemala, lijkt me het juist zo leuk ze te kunnen maken en straks cursussen aan kinderen en vrouwen hier te kunnen geven!
Een lang verhaal maar hoop dat iemand weet wat mijn probleem is.
Groetjes Tess