1

Onderwerp: baby mold vraag

Meiden, ik wil zo mijn babymold gaan uitproberen, maar heb nog wat vraagjes:
- smeren jullie je mold eerst in met crisco? Of is dit niet nodig??
- hoelang moet hij in de koelkast/vriezer voordat ie uit de mold kan?
- en... ik zie vaak die schattige baby's met donkere haartjes, waar verven jullie dit mee?? Kan dit met kleurstoffen of is er een andere truuk??

groetjes, Linda

2

Re: baby mold vraag

Je hoefd hem nergens mee in te smeren, je vult hem goed met marsepein en dan doe je hem ongeveer 20 min in de vriezer en dan plop je hem er zo uit.

Ik heb hem zelf nooit gekleurd (vind hem zo ook al superschattig).

Groetjes Marianne

Ik doe het altijd zonder in te smeren en haal hem meestal na een kwartier uit de vriezer.  Heel voorzichtig ontmallen (anders mis je snel teentjes of oortjes en de haartjes verf ik met een mini klein beetje bruine kleurstof op een superfijn kwastje.

4 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (23-06-2011 12:40)

veniciangirl schreef:

Ik doe het altijd zonder in te smeren en haal hem meestal na een kwartier uit de vriezer.  Heel voorzichtig ontmallen (anders mis je snel teentjes of oortjes en de haartjes verf ik met een mini klein beetje bruine kleurstof op een superfijn kwastje.

of met een beetje cacaopoeder ( of dust poeder)

Taart groetjes Ellen

was even de zoekfunctie aan het gebruiken ivm met mn babymal die ik net gekocht heb... nu zie ik hier staan vriezer..

maar is koelkast ook goed?  wij hebben namelijk (serieus) geen vriezer

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

@Penny, de marsepein zal zeker wel iets steviger worden door de koelkast, maar dan nog kan de baby beschadigen als je hem er uit duwt. In de vriezer wordt marsepein echt hard, waardoor hij niet beschadigd.

je kunt het wellicht proberen.. anders even aan de buuf vragen of je baby bij hun in de vriezer mag  :lol:  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

de buuf is pools en verstaat me niet en de andere buren zijn op vakantie...

ik heb overigens t geprobeerd  met fondant... (tijdje laten zitten in de mold buiten de koelkast... hij is niet perfect maar t is gelukt  :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

Fondant wordt uit zichzelf wel harder.. dus in dit geval idd een betere optie dan marsepein  :Y

Beetje tylose erdoorheen, en het liefst een nachtje laten staan..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Ik bepoeder mijn mold met wat maizena. Nog nooit problemen mee gehad met het eruit halen.

Het dusten van de haartjes kan je ook met bv. wat cacao poeder doen, als je geen dust in de kleur in huis hebt.

suc6!