1

Onderwerp: Spoed - hulp gevraagd!

Ik ben op dit moment met mijn zusje cakejes aan het decoreren zodat zij die morgen kan weggeven aan een stagaire op school die vertrekt.
Tijdens het maken van de royal icing kwam ik erachter dat ik net wat te weinig poedersuiker heb om 'm stijf genoeg te krijgen,
is er een mogelijkheid om het poedersuiker door iets te vervangen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

2

Re: Spoed - hulp gevraagd!

Als je echt niets anders in huis hebt en de buurvrouw heeft ook niets, kun je altijd proberen om gewone suiker in de keukenmachine fijn te malen tot poeder.

groeten Annemieke
Cake It

3

hopelijk is het gelukt en idd in de keukenmachine/hakselgedeelte kun je suiker fijnmalen tot poedersuiker.

Groetjes, Dorothea.

4

En, wat hebben jullie gedaan?

5

met maizena kan het ook maar daar heb je nu niks meer aan

Groetjes Marleen

6

Cake it schreef:

Als je echt niets anders in huis hebt en de buurvrouw heeft ook niets, kun je altijd proberen om gewone suiker in de keukenmachine fijn te malen tot poeder.

daar sloop je je keukenmachine mee want suiker is veel te hard...

7

etmc schreef:

daar sloop je je keukenmachine mee want suiker is veel te hard...

Niet als je het in de blender doet.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

8

nou blendermesjes vinden scherpe dingen ook niet fijn...

9

Bedankt voor alle tips, dan weet ik dit in ieder geval voor de volgende keer! Ik heb nu niks meer gebruikt, m'n zusje moest de volgende dag naar school en heb dus besloten om verder te gaan zonder icing.. Alles weggegooid dus :(

10

M@rieke schreef:

Bedankt voor alle tips, dan weet ik dit in ieder geval voor de volgende keer! Ik heb nu niks meer gebruikt, m'n zusje moest de volgende dag naar school en heb dus besloten om verder te gaan zonder icing.. Alles weggegooid dus :(

Zonde! Je hoeft het niet weg te gooien, je kunt het gewoon in een plastic bakje doen, afdekken met huishoudfolie en dan deksel erop. Icing is in de koelkast nog een week houdbaar (als je gewoon kraanwater hebt gebruikt). Je had nog heeeel veeel kunnen oefenen met de icing.