1

Onderwerp: hoe bevestig ik fondant op een ijzerdraadje?

Misschien wel een domme vraag maar hoe bevestig ik fondant op een ijzerdraadje/bloemdraad?
Je ziet vaak van die taarten met bovenop bloemdraad met daarop b.v. vlinders of hartjes of iets dergelijks.
als ik dit probeer te maken zakt de fondant over de ijzerdraadjes heen en glijd dus naar beneden.
Is hier een tip voor???

:s

2

Re: hoe bevestig ik fondant op een ijzerdraadje?

Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik denk dat je dat je met een drupje eetbare lijm op het draadje kan bevestigen.
Suuces ermee!

3

Je kan ook proberen het uiteinde iets om te buigen, zodat je vlinder of bloem meer grip heeft.

4

Het makkelijkst gaat het als je het onderwerp wat je op ijzerdraad wil plakken (bloemetje, hartje of bijvoorbeeld sterretje) 2 x heel dun uitsteekt.

Smeer 1 deel in met eetbare lijm en laat het ietsjes aandrogen, leg het ijzerdraadje er op en leg dan het andere deeltje er op, laat dit zo liggen tot de lijm helemaal droog is, dan zal het niet meer zakken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

En ik heb ook geleerd een klein 'oogje' te maken bij het uiteinde van het draadje.. dat zou ook meer grip moeten geven...

Succes.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

6

Als ik een (niet te dun) ijzerdraadje moet bekleden met fondant, dan maak ik een bolletje, steek hierdoor het ijzerdraad en ga dan rollen. Hierdoor rolt het fondant zichzelf helemaal rond het ijzerdraad......

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."