1

Onderwerp: tips gevraagd..decorerenm et botercreme

ik wil graag deze week cc's maken met gespoten hortensias erop.ik heb al gekeken op youtube en heb wat moois gevonden alleen ben ik nog niet zeker van hoe ik het maak.hoe kan ik de botercreme het beste maken zodat ze een beetje stevig blijven?En kan ik ze misschien in de koelkast bewaren zodat ze stevig worden maar zakken ze dan niet in als ik ze meeneem naar de bestemming.Ik wil ze vrijdag maken en heb ze zaterdag nodig.

bedankt weer voor jullie reacties en meedenken :Y

2

Re: tips gevraagd..decorerenm et botercreme

Je zou de 1:1 botercreme kunnen maken en dan een lekker smaakje en kleurtje toevoegen en eventueel in de koeling bewaren tot je naar de bestemming gaat.

3

ik zou creme met crisco gebruiken, dit word ook harder dus zakt niet zo snel in, ik had laatst op school met creme extra gespoten en dat zakt best snel weer in

4

ok, 1:1 leek mij wel stevig maar spuit eigenlijk nooit op.
Zo heb ik ook weer wat geleerd...

5

is er een alternatief voor crisco?ik heb het niet in huis.en wat moet je doen als het niet stevig genoeg is,meer boter of meer poedersuiker?

6

vast frituurvet... boter word snel zacht en frituurvet heeft een hogere smelttemperatuur als het goed is...

7

ok ik snap het maar wordt het dan niet ongelooflijk vet en smaak van frituurvet??? moet wel lekker blijven toch :Y  :lol:

8

crisco is ook frituurvet....

9

hmmm ok(beginneling haha)
weet je ook de verhoudingen die ik dan kan aanhouden?
ik wil er wel vanille extract aan toevoegen(is vloeibaar)
ik gebruik nu botergoud in een kuipje poedersuiker en de vanille.

dank je alvast!

10

waarom gebruik je botergoud uit een kuipje? gewoon uit nieuwsgierigheid...
en er staat een recept bij de recepten hier links

11

tja weet ik eigenlijk ook niet,daar zat geen zout in en is meteen smeerbaar.wat gebruik jij dan?

ik kijk ook even naar het recept!

12

gewoon boter in pakjes, zit ook geen zout in en die smeerbaarheid is op te lossen door het niet gelijk koud te gebruiken, dat is ook beter voor de luchtigheid van je creme als het niet zo koud is