1

Onderwerp: Blanda lukt niet......wat doe ik niet goed???

Hoi allemaal,
Ben net begonnen met deze geweldige hobby (3 taarten gemaakt) en wilde nu een bol taartje maken (Blanda van 20 cm).
Heb biscuitdeeg van Soezie gebruikt, 250 gr, 4 eieren en 10 ml water (vlgs verpakking). Moest 35 min in oven 180 gr. Blanda was half vol (bakspray van Oetker gebruikt voor het niet plakken)
Heb het 4 x geprobeerd, maar mix kwam niet omhoog, binnenkant was net kauwgom (niet gaar/taai). De buitenkanten waren wel goed. De andere heb ik met 1 ei meer of temp gefaseed (160-170-180gr) tot ruim 1 uur in de oven gehad. Helaas.....
Weet iemand soms wat ik niet goed doe? Of ligt het aan de oven?
O ja, heb 10 minuten met mixer gemixed.
Ik hoor graag van jullie.

2

Re: Blanda lukt niet......wat doe ik niet goed???

ik heb geen antwoord voor je, maar ik heb je even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek. Je hoeft verder niets te doen. De moderators gaan je berichtje verplaatsen.

3

Dank je wel, had het zelf ook al gezien en gemeld (blond he).
Zie al veel vragen over de Blanda voorbijkomen, maar nog niet het antwoord op mijn vraag. Wellicht toch de verkeerde mix?

4

Weet je zeker dat je oven 180 graden wordt?
De hoeveelheden kloppen wel met wat ik hier op de site bij andere topics heb gelezen. Ik heb ook een tijdje de soezie mix gebruikt en die ging altijd heel erg goed.

Je zou de temperatuur eens kunnen controleren met een oventhermometer, die je bij bijvoorbeeld de Blokker kan kopen.

5

Karin09 schreef:

Weet je zeker dat je oven 180 graden wordt?
De hoeveelheden kloppen wel met wat ik hier op de site bij andere topics heb gelezen. Ik heb ook een tijdje de soezie mix gebruikt en die ging altijd heel erg goed.

Je zou de temperatuur eens kunnen controleren met een oventhermometer, die je bij bijvoorbeeld de Blokker kan kopen.

Dat is misschien ook wel een tip. Oven is niet meer 1 van de jongste......