1 Laatst bewerkt door Nice lady (19-06-2011 13:28)

Onderwerp: Een N en O maakt YES!!

Een Nijntje en een Oilily taart: yes, helemaal gelukt en dik tevreden.

Aangezien ik niet vaak, zeg maar gerust ZELDEN een taart maak, was ik erg blij met de vraag van mijn zus om voor mijn neefje en nichtje een taart te maken. Ik moest zelf maar zien wat ik zou maken....
Tsja, nu ben ik best creatief, maar met ideeën komen voor een taart, daar heb ik toch wel moeite mee.

Nu had ik laatst een Nijntje taart voorbij zien komen, gemaakt door Daantje. Ik heb vooraf geen toestemming gevraagd om de taart na te maken :o da's dus niet zo fraai... Maar hopelijk vind je het ok Daantje?! Iedereen vond de taart geweldig en ik heb er wel bijgezegt dat het geen eigen ontwerp is!

De taart voor mijn nichtje is een Oilily geworden, die wilde ik al zo lang eens maken. Eerste keer strik en ook gelukt!

Beide taarten waren 9 cm hoog, wat ik erg mooi vind. Gevuld met de één Mona citroen toetje en Lemon curd met choco druppels en de ander met bbr, slagroom, aardbeienjam en verse aardbeien.

Kortom, na een lang verhaal, ik ben best trots op beide taarten :D

http://94.100.120.200/1335050001-1335100000/1335079801-1335079900/1335079878_5_ekId.jpeg

http://94.100.115.196/1335050001-1335100000/1335080101-1335080200/1335080106_5_ToSe.jpeg

Re: Een N en O maakt YES!!

Mooie taarten hoor :)

3

mooie strakke taarten

4

Erg mooi!

Die van nijntje, hoe doe je die bloemen? Is daar een how to van?

5

heel mooi en strak :Y  :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

Errug leuk!

7

Ik vind je Nijntje HEEL erg leuk!

8

Wat een mooie taarten!! Echt super leuk!  :thumb:

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

9

Ben echt helemaal verliefd op je nijntje  :thumb:

10

Bedankt dames voor de reacties!
Maar de eer gaat ook naar Daantje, voor de inspiratie van de Nijntje taart (maar ik ben wel erg in mijn nopjes met het uteindelijke resultaat).

Wat de bloemen betreft, die zijn gemaakt van fondant met tylose. En tussen de 2 bloemen zit een satéstokje gelijmt, bekleed met marsepein. Plat laten drogen en vervolgens in een rietje in de taart geprikt.

Wauw wat mooi strak!

12

Leuke taarten, vooral Nijntje is een schatje, die heb ik even opgeslagen met dank aan jou en Daantje

13

Wat is ie leuk, die Nijn!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

14

wauw echt leuk ik vind ze allebei super mooi  :Y

15

heeeeeeeeeeeel erg mooi allebei :thumb:  :thumb:  :thumb:

Lieve groetjes van Nicole

16

Wat een superleuke, strakke taartjes!

17

vooral je nijntjetaart vind ik erg leuk

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

18

Je Nijntje taart is echt super. Mag ik hem opslaan als inspiratie? Ga voor dit weekend een Nijntje taart maken voor mn dochtertje.

19

KadeGr schreef:

Je Nijntje taart is echt super. Mag ik hem opslaan als inspiratie? Ga voor dit weekend een Nijntje taart maken voor mn dochtertje.

Natuurlijk, maar zoals ik al meldde is het niet mijn eigen ontwerp. Maar ik denk dat Daantje het geen probleem vind...
Ik vond het een hele leuke taart om te maken en kreeg veel complimentjes  :P

20

echt een hele leuke nijn  :thumb: .
taartgroetjes Carla

21

Mooie taarten vooral je nijntje :thumb:

groetjes elfje elly