Onderwerp: Wordt fondant met tylose na plaatsing in de koelkast weer zachter?

Even een vraagje. Ik heb een taart gemaakt met slagroomvulling. Die moet dus in de koeling. Nu heb ik ook bloemen met steel en andere omhoogstaande dingen gemaakt met fondant met tylose. Die zijn nu dus hard.
Als ik dat nu op de taart zet en de taart weer terug zet in de koelkast wordt dat dan weer zachter (door kou/warm) als ik hem er weer uit haal?

Groetjes Simone

2

Re: Wordt fondant met tylose na plaatsing in de koelkast weer zachter?

De boetseersels zou ik er niet opzetten in de koelkast, door vocht zou het idd zacht kunnen worden.
Gewoon later erop plaatsen is het beste.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

Oke danjewel. Ik ben nogal "JAN ONGEDULD" maar heb deze keer heel wijs gewacht omdat ik de vorige keer al dacht dat het zachter werd na dat het in de koelkast was geweest.

Nou heb ik dus gevuld met aangevette slagroom en overal al gezocht naar het anwoord op mijn vraag. Hoelang kan de taart uit de koeling, even voor de show dus.
Alle anwoorden waren vor gewone slagroom maar dit is aangevet. Moet ik nu ook max 1 uur aanhouden? Hij is al flink gekoeld nu, hij staat al 12 uur in de koelkast....

4

k zeg tegen klanten altijd maximaal een half uur

Oke dankjewel voor jullie berichtjes....

6

Ik zou een taart met slagroomvulling of het nu aangevette is of gewone slagroom, niet te lang uit de koeling laten.
Als het heel warm en benauwd is nog korter zelfs dan als het koud buiten is ( winter)
De kans dat de slagroom lobbig wordt is groot als de temperatuur te warm wordt.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

Wordt het ook lobbig als er mascarpone inzit?