Re: [HOWTO] De lussen STRIK
Ik heb geprobeerd de site van taartacadabra te openen voor de how-to, maar hij ligt eruit. Heeft iemand de how-to van de strik opgeslagen en van de lettertopic en wil die naar mij doormailen?
bedankt alweer
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Sjablonen, Patronen & Howto's » [HOWTO] De lussen STRIK
Ik heb geprobeerd de site van taartacadabra te openen voor de how-to, maar hij ligt eruit. Heeft iemand de how-to van de strik opgeslagen en van de lettertopic en wil die naar mij doormailen?
bedankt alweer
Hoi,
ik kan de site niet openen, weet iemand misschien waarom?
Probeer je de site va tartacadabra te openen? Die ligt er even voor een poosje uit.
De beschrijving van deze strik staat ook in de herfst editie van de Mjamtaart dus als je die hebt kan je daar ook kijken.
Waarom zijn sommige mensen slimmer dan ik?
Hmm jammer, de site ligt er nog uit en de magazine heb ik niet..
Ik heb hier een zelfde uitleg gevonden (zij verwijst ook naar taartacradabra)
Misschien kunnen jullie hier wat mee
http://www.allemaaltaartjes.be/sources/howto.htm#strik
Geweldig, dank je wel!
Oh super! Thanks!
Misschien een gekke vraag maar kun je van marsepein zo'n strik maken? Ik heb namelijk het idee dat dat weer in gaat storten als je dat in zo'n bochtje vouwt? en moet je er dan tylose of weet ik wat in doen?
Je kunt beter rolfondant gebruiken ipv marsepein. Marsepein droogt niet goed. Rolfondant met tylose wel
Nou, voor een ieder die ge
Op maakjetaart.nl, onder de knop "Hoe & Wat" vind je een aantal how-to's waaronder de lussenstrik!
Kan je helemaal geen marsepein gebruiken dan met veel tylose ofzo?
Of kan je hier gewoon beter niet aan beginnen?
Kaatje E. schreef:Nou, voor een ieder die ge
Kan je helemaal geen marsepein gebruiken dan met veel tylose ofzo?
Of kan je hier gewoon beter niet aan beginnen?
Ik zou het niet doen, marsepein met tylose wordt niet zo stevig en dan krijg je dat ze nog gaan zakken. En ook met heel veel tylose wordt het niet hard de marsepein zoals fondant met tylose wel wordt (dat droogt echt uit zeg maar die lussen worden gewoon harde stukjes).
Hele erg bedankt voor je antwoord..!
Deze moet ik toch ook eens een x gaan maken, zo gaaf !
Haal het topic even omhoog want de site doet het gewoon weer hoor!! Dus de how-to van de geweldige strik van Kaatje E. staat er weer op te pronken!! :-D
hey... kan ik ook met marsepein strikken maken?
Wat een geweldige how to! Hoeveel rolfondant heb ik nodig als ik een grote strik wil maken, voor een taartje van 26 cm? gr. Patricia
even een vraagje heb je perse tylose nodig ...
eb net nl mijn strik lussen gemaakt van rolfondant ... en zag daarna dat ze bij dat rondje wat ze uitstak wel tylose gebruikte ..
heb het niet in huis is mijn stik nu bijvoorbaat gedoemd te mislukken ??
even een vraagje heb je perse tylose nodig ...
eb net nl mijn strik lussen gemaakt van rolfondant ... en zag daarna dat ze bij dat rondje wat ze uitstak wel tylose gebruikte ..
heb het niet in huis is mijn stik nu bijvoorbaat gedoemd te mislukken ??
Als je Bakels fondant gebruikt wil dat ook wel uitharden zonder tylose, maar dat duurt dan best een poosje (paar dagen). Bovendien moet je de lussen dan goed in de gaten houden i.v.m. inzakken.
Het beste maakt je de strik van fondant met tylose.
ik gebruik gewoon de rolfonant van de hebshop.. de regalIce..
kan ik de laaste lus ook met iets anders vast zetten dan royaliceing..?
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Sjablonen, Patronen & Howto's » [HOWTO] De lussen STRIK