1

Onderwerp: 60 tennisballen van marsepein/fondant..hoe pak ik dit aan?

Ik kreeg de vraag of ik voor volgende week 60 tennisballen wil maken in formaat soepballetjes. Dit is voor iemand die van marsepein houd en 60 wordt.

Ik heb hier nog funcakes marsepein liggen en bakels fondant. De marsepein gebruik ik eigenlijk nooit meer maar is dit handiger omdat het niet uitdroogt?  Het gaat er dus om dat ze de tennisballen zo kan opeten.

Alle tips zijn welkom!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

2

Re: 60 tennisballen van marsepein/fondant..hoe pak ik dit aan?

Hoe je dat moet aanpakken weet ik niet,maar ik heb bij de pinky wel eetbare snoeptennisballen gezien in het formaat dat je beschrijft.
Ik meen dat het kaugumballen zijn,ze zien er wel echt genoeg uit.

3

nou..... begin maar vast met kleuren van de marsepein en balletjes draaien.... :lol:

Heb je een zwarte eetbare stift?.... daar het lijntje mee op de balletjes zetten, zo moeilijk is het niet... wel veel werk...  :Y   ;)
ik wil je best helpen, zit 70 km van je vandaan....

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

4

Inderdaad , gewoon marsepein / fondant kleuren ( geel / lemon ) , met een rond-uitsteker 60 rondjes uitsteken zodat je balletjes allemaal even groot worden . Als laatste met kleurstof de karakteristieke lijnen erop schilderen . Dat zou ik met wit doen.

Succes !

Carpe Diem !

5 Laatst bewerkt door Carien (17-06-2011 08:49)

ik zou wel Zeelandia marsepein nemen, veueueueueul lekkerder :9  :Y

Succes :thumb: ; is een heel karwei denk ik

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6 Laatst bewerkt door Ottolien (17-06-2011 09:35)

Ik heb ze ooit van MMF gemaakt. Op zich was het simpel. Ik zou even de foto zoeken.

Edit: Mmm, het is niet heel goed te zien omdat ze hier nog naast en niet op de taar lagen. Ik heb ballen gedraait em met de flute/vein tool heb ik de strepen erin gekerft. Goed kijken, dan is het niet zo moeilijk.

http://94.100.116.53/670800001-670850000/670832401-670832500/670832421_5_djto.jpeg
En 1 van dichtbij
http://94.100.118.178/1333850001-1333900000/1333897001-1333897100/1333897031_5_rzNc.jpeg

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Je zou er ook een wit lijntje op kunnen maken met de sugar gun of een klei pistool......
suc6

8

Ja natuurlijk.... :grr:  de lijntjes moeten wit zijn....

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky