Onderwerp: Taarten stapelen

Hallo,

Ik heb een vraagje over het stapelen van twee taartjes.
Kan ik in plaats van houten douwels ook afgeknipte kinderrietjes gebruiken?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Annemiek

2

Re: Taarten stapelen

Persoonlijk zou ik nooit rietjes gebruiken, omdat je taart dan helemaal kan inzakken als er een rietje verbuigd. Ik zou dan eerder voor kitkat kiezen als je geen houte dowels hebt.

Succes!

Groetjes San

3

Ja, ben het met Sannn eens, rietjes zijn minder stevig dan dowels. Kitkats zijn een heel goed (en lekker) alternatief.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

Bedankt voor jullie reacties!
Maar was er even vergeten bij te zeggen dat het een lactosevrije taart moet worden......... :o

Nog suggesties?

5

Ik dacht dat soepstengels lactosevrij zijn, maar ben niet meer zeker. Hier hadden ze koemelk, soja en ei intolerantie en dan weet je na verloop van tijd niet meer wat zonder wat was  :/ . Ze zijn wel niet zo lekker als kitkat en misschien ook niet zo stevig, maar zeker steviger dan rietjes.

ik stut wel eens met rietjes maar dan verstevig ik ze door er nog twee in te doen dus het zijn totaal 3 rietjes in elkaar.je kunt er ook nog een sateprikker doorheen doen.dan is het helemaal stevig en het is altijd goed gegaan bij mij.
heb het wel alleen gedaan met twee taartjes op elkaar dus geen hogere stapels!
succes!

Hmmm kitkat... hoe doe je dat dan?

8

:think: dowels zijn toch lactosevrij? anders lolliestokjes :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

ik vind die kitkat ook een goed en lekker idee !!! Thnx

10

Vlinderbloem schreef:

Net als met houten douwels, maar vind het persoonlijk een stuk vriendelijker Kitkats tegen te komen bij het aansnijden. Heb wel nooit hoger dan drie gestapeld....

11

fruitcake schreef:
Vlinderbloem schreef:

Net als met houten douwels, maar vind het persoonlijk een stuk vriendelijker Kitkats tegen te komen bij het aansnijden. Heb wel nooit hoger dan drie gestapeld....

Ok, die zet je dus rechtop. (ik heb nog maar een stapeltaart gemaakt en dat was met rietjes :o ) En hoeveel zet je er dan in zodat het sterk genoeg is?