1

Onderwerp: Hoelang houdbaar??

Ik wil eigenlijk alleen maar weten, als ik morgen een taart zou maken en bekleden met fondant.. Hoelang kan ik die eigenlijk buiten de koelkast bewaren ?????? Ik heb namelijk zaterdag 1 taart nodig en zondag ... Het is of morgen 1 maken en vrijdag de ander .. Of vrijdagavond 2 in elkaar zetten en 'zo ervaren' ben ik nog niet. En dan ben ik bang dat het vrijdag na het werken nog erg laat gaat worden ...

Groetjes,
Natasja

2

Re: Hoelang houdbaar??

Ligt er ook een beetje aan wat voor vulling je hebt! Sommige vullingen moeten wel echt in de koelkast!

3

Chocoladepasta & botercreme met frambozensaroma

En de andere waarschijnlijk met jam en gewone botercreme moet ik even kijken hoeveel ik overhoud van de frambozen botercreme

Groetjes,
Natasja

4

Denk dat je het beste de taart voor zondag vandaag kunt maken en dan  invriezen als dat kan, dan vrijdag de andere taart. Lukt dit niet dan toch allebei vrijdag, van vandaag tot zondag zou ik zelf echt niet doen.
Succes!

5

Vrijdag allebei maken dan zijn ze echt nog wel lekker hoor! :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

6

De taarten heb ik vandaag al gebakken ......  :o  :o  Ik moest iets doen met de kids......

Nu een vraagje ... Kan ik ze in aluminiumfolie in de vriezer bewaren ???? Ik heb nog niet zoveel tupperware (vergelijkbare) bakken ...

Groetjes,
Natasja

7

je kan er beter plastic folie omheen doen

8

De taart met saroma moet volgens mij in de koelkast bewaard worden, dat wordt toch met melk aangemaakt? Die kan dus niet buiten de koelkast blijven staan.

9

Biggeltaart schreef:

De taart met saroma moet volgens mij in de koelkast bewaard worden, dat wordt toch met melk aangemaakt? Die kan dus niet buiten de koelkast blijven staan.

Volgens mij bedoelt Natasja dat ze saromapoeder door de bc doet  ;)

Mijn biscuit vries ik meestal in. Of ik nu wel of geen tijd heb, de biscuit wordt daar lekkerder van, vind ik. Gewoon in een pedaalemmerzak invriezen en zo ook weer ontdooien  :Y . Dan vrijdag beiden maken. Dan bewaren in een kartonnen doos ipv tupperware bakken. Mijn ervaring met luchtdichte dozen is dat mijn taarten gaan smelten omdat de beklede taarten dan niet kunnen ademen (maar hier zijn de meningen wel over verdeeld  :Y )