Onderwerp: een vraagje over invriezen.........
Hallo Allemaal, enkele weken geleden heb ik me hier ingeschreven om inspiratie op te doen, over 2 maanden gaan mijn vriend en ik trouwen, ik heb al de nodige taarten gedecoreerd maar allemaal alleen voor eigen gebruik of om weg te geven, het leek me dan ook erg leuk om mijn eigen bruidstaart te ontwerpen en te maken, maar nadat ik hier rond gekeken heb heb ik daar nog een paar projecten aan toegevoegd, zo wil ik alle gasten die op de receptie komen gedecoreerde koekjes als bedankje meegeven en voor de avond gasten wil ik cake pops maken, ik heb al van alles uitgeprobeerd en oh wat is het leuk om te doen en wat worden ze mooi!
Mijn vraag aan jullie is ofdat ik de cake pops en de koekjes als ik ze helemaal gedecoreerd heb ook in kan vriezen, ik wil ze namelijk eigenlijk nu al maken (ik heb op dit moment nog bevallingsverlof dus nu heb ik er meer tijd voor dan net voor de bruiloft)
Ik las in het boek van bakkerela dat er niet geadviseerd word om candy melts in te vriezen maar dat bakerella ze in een luchtdichte verpakking doet terwijl ze al in het verpakkingszakje zitten maar nu vroeg ik me af of ze bedoelde dat je ze dan wel in kunt vriezen ofdat je ze buiten de diepvries op die manier langere tijd kunt bewaren?
En kun je koekjes invriezen als ze al in een silofaanverpakking zitten?
En kan ik mijn taart ook al eerder decoreren en dan over 2 maanden uit de diepvries halen en na dat de taart gedooit is sirect aan mijn gasten serveren of is dat niet verstandig? ik ben bang dat wanneer ik pas in de laatste week de laatste hand aan al deze lekkernijen ga leggen dat ik dan in tijd nood kom omdat ik ook nog veel andere dingen moet doen die ik pas net voor de bruiloft kan klaar maken.......
Ik hoop dat iemand me kan helpen,Alvast heel erg bedankt!!