1 Laatst bewerkt door yvje83 (14-06-2011 15:34)

Onderwerp: m'n 2e stapeltaart (en teven m'n verjaardagstaart)

afgelopen weekend m'n 2e stapeltaart gemaakt. ben nog niet helemaal tevreden, maar voor het weinige tijd dat ik had en voor het weinige ervaring dat ik heb... niet slecht  ;)

ik was gisteren jarig, dus het was m'n eigen verjaardagstaart
(1 laag bokkenpootjes, 1 laag lemon curd en 1 laag aangevette slagroom, kersen en amandelschaafsel)

http://i738.photobucket.com/albums/xx29/YvonneBo/taart/8etaart.jpg

hoe kan het dat de taart wat vochtig is geworden??

enne tips zijn altijd welkom!

2

Re: m'n 2e stapeltaart (en teven m'n verjaardagstaart)

Waar heb je de taart mee afgesmeerd?

3

heel vrolijke en mooie taart zeg :thumb:

:think: heb je 'm vanuit de koelkast op tafel gezet? Dan is de taart door het temperatuurverschil gaan zweten; mits niet te veel is dat niet erg, alleen niet zo fraai. Het gaat vanzelf weer over.
Koelkast voor taart moet op de minst koude stand, zodat de taart zo min mogelijk zweet (overmatig zweten kan marsepein/fondant doen smelten :s )

:think: heb je elke biscuit met 1 laag gevuld of 1 smaaklaag en 1 botercrèmelaag?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Leuke stapel ;)

5

jennife schreef:

Waar heb je de taart mee afgesmeerd?

ik heb hem met botercreme afgesmeerd

6

Carien schreef:

heel vrolijke en mooie taart zeg :thumb:

:think: heb je 'm vanuit de koelkast op tafel gezet? Dan is de taart door het temperatuurverschil gaan zweten; mits niet te veel is dat niet erg, alleen niet zo fraai. Het gaat vanzelf weer over.
Koelkast voor taart moet op de minst koude stand, zodat de taart zo min mogelijk zweet (overmatig zweten kan marsepein/fondant doen smelten :s )

:think: heb je elke biscuit met 1 laag gevuld of 1 smaaklaag en 1 botercrèmelaag?

ja ik heb hem vanuit de koelkast op tafel gezet. en de koelkast stond redelijk koud bedenk ik me net. dank je wel voor het advies!

ik heb hem 1 keer door midden gesneden en toen gevuld. de taart zelf afgesmeerd met botercreme.

7

love-to-bake schreef:

Leuke stapel ;)

dank je wel!