1

Onderwerp: Taart bekleden met marsepein en dan?

Tja, ik heb weer zo'n vraagje hoor..:) Ik ga zometeen een vierkant taart bakken voor mijn vriend die zondag jarig is. Nou heb ik de amaretto cake mix van Piece of cake besteld en daar ook zo'n rol van al uitgerolde marsepein van genomen. Ik heb niet zoveel tijd namelijk om alles te doen, dus dan maar even makkelijk dacht ik.

Ik wil de cake - op aanraden van luitjes hier - gaan vullen met 1 laag banketbakkersroom met stukjes cantucci koekjes en 1 laag met iets fris. jam ofzo, ben ik nog niet helemaal uit. Dan komt dus de marsepein eroverheen en daarbovenop komt een geprinte tekening van suikerspul. Moet ik nou tussen de taart en de marsepein nog iets smeren of kan ik het er zo op leggen? Ik wil de cake morgen afmaken, maar ik heb dus echt nul komma nul tijd. Workshop overdag en 's avonds uit eten met schoonfamilie, dus het kan zijn dat het zondag morgen even snel moet gebeuren. Niet ideaal maar het is even niet anders, dus het moet allemaal zo snel mogelijk... :(
Moet er dus wat tussen de marsepein en de cake of kan het zo?

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

2

Re: Taart bekleden met marsepein en dan?

om de marsepein er mooi strak om te krijgen een laagje botercreme (recept staat op de site) of een laagje jam (is veeel minder strak) of je moet je marsepein een centimeter dik houden (jek!) de taart bak je vandaag...inpakken in de folie...morgen snijden, villen en bekleden en dan zondag versieren (een beetje) succes
groet corinne

Groet Corinne

3

Tussen de marsepein en cake kun je botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Als ik het zo lees dan denk ik toch dat ik voor de abrikozenjam ga... Ach en bobbels... ik denk dat de heren die de taart komen opeten dat toch niet zien!
Vond de jam ook erg lekker in de taartjes die we bij jou hebben gemaakt Marianne ( ja, ja, we konden ons niet beheersen en hebben er al twee opgegeten... :) ) Ze waren zalig! Dat was toch ook abrikozen?
Nou ja ik weet niet of het echt cake is.. Ik noem alles maar even zo voor het gemak.. Het is een kant en klare mix, heet het dan biscuit?

De taart staat inmiddels in de oven en nog wat kleintjes ook. Ik had twee pakken deeg dus heb meteen maar alles gemaakt zodat ik nog wat extra dingetjes heb om te kunnen proeven! Als het nou helemaal niks is, dan kunnen we altijd nog naar de supermarkt crossen.. haha..

5

Ja dat was abrikozen op de manier zoals ik heb omschreven ;)
Biscuit is zonder boter, cake is met boter, dus als het kant & klaar is en er hoeft geen extra boter bij, is de kans groot dat je biscuit hebt.

Ben benieuwd naar het resulaat hoor :Y

6

O dan is het cake, want er zit veel boter in... Ik heb hem nu in de oven staan zoals ik al zei maar de tijd op het pakje was natuurlijk voor 500 gram en ik heb er iets van 600-700 gram inzitten in totaal (is vierkante vorm van 23x23 (of 25x25 weet ik even niet meer...:) ) Ik prik er af en toe maar eens in en dan maar hopen dat ie een keer gaar wordt voor ie zwart wordt... Zucht... taarten bakken leek vroeger altijd zoveel makkelijker!! :D

7

:D

Komt goed ;)

8

Anders heb je de experts zaterdag op bezoek, kunnen we je terplekke tips geven, hahahah.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

Bien schreef:

Anders heb je de experts zaterdag op bezoek, kunnen we je terplekke tips geven, hahahah.

Hmm... kan alles ook meenemen dan kunnen jullie het effe voor me doen! Haha...:D geintje hoor... Maar ik kan nog wel wat tips gebruiken!

10

Marianne schreef:

Ja dat was abrikozen op de manier zoals ik heb omschreven ;)
Biscuit is zonder boter, cake is met boter, dus als het kant & klaar is en er hoeft geen extra boter bij, is de kans groot dat je biscuit hebt.

Ben benieuwd naar het resulaat hoor :Y

Er zijn ook cakemixen te koop met vet waar je alleen nog maar water aan toevoegd tegenwoordig, de techniek staat voor niets tegenwoordig....het vet wordt gepoederd met een speciale toevoegsel...erg leuk spul overigens want je kunt dan bvb olijfolie verpoederen en dit weer verder verwerken, geeft spectaculaire effecten.......

I believe in Sandy Claws

11

Granny W. schreef:

Er zijn ook cakemixen te koop met vet waar je alleen nog maar water aan toevoegd tegenwoordig,

Ongetwijfeld, maar niet bij Piece of cake (of volgens mij überhaupt in de 'gewone' nederlandse (bak)winkels). En ik zei ook  dat de kans groot was, niet dat het per definitie zo was ;)

12

Marianne schreef:
Granny W. schreef:

Er zijn ook cakemixen te koop met vet waar je alleen nog maar water aan toevoegd tegenwoordig,

Ongetwijfeld, maar niet bij Piece of cake (of volgens mij überhaupt in de 'gewone' nederlandse (bak)winkels). En ik zei ook  dat de kans groot was, niet dat het per definitie zo was ;)

Er zijn er genoeg te koop in de winkel hoor........home made heeft tegenwoordig bijna alleen nog maar alleen maar water toevoegen...daarom is het de snelst stijgende producent voor 'zelf' bakkers :)

I believe in Sandy Claws

13

Nog een snelle(re) tip voor de laag tussen de taart en de marsepein: chocopasta! Ik gebruik zelf het liefst botercreme omdat je daarmee zo mooi lelijke randjes en bobbels weg kunt werken, maar als het snel moet is chocopasta echt een aanrader. (witte=mijn favoriet, maar gewone, hazelnoot, duopasta enz. gaat ook prima).

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

14

Granny W. schreef:

Er zijn ook cakemixen te koop met vet waar je alleen nog maar water aan toevoegd tegenwoordig, de techniek staat voor niets tegenwoordig....het vet wordt gepoederd met een speciale toevoegsel...erg leuk spul overigens want je kunt dan bvb olijfolie verpoederen en dit weer verder verwerken, geeft spectaculaire effecten.......

Hihi, ja is lachen die bakmixen. Vooral mensen die aan de lijn doen en dan denken dat ze dit "veilig" kunnen eten, omdat er geen boter in zit!!!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !