1

Onderwerp: hoe gebruik ik pipinggel

Ik heb al wel het een en ander gelezen over pipinggel.... maar hoe een wanneer gebruik je het nou precies?
Is dit voor letters??
of eigenlijk alleen maar voor het maken van bijv water??
En hoelang van te voren kun je dit op je taart decoreren?

veel vragen :o , maar hoop ook op antwoorden  ;)

2

Re: hoe gebruik ik pipinggel

Ik weet niet het antwoord op al je vragen helaas. Ik ga a.s. zaterdag voor het eerst piping gel gebruiken en wist ook niet hoe ik dit moest doen.

Iemand schreef me dat je eerst crisco op je fondant moet smeren en daar de piping gel op moet doen. Dit voorkomt dat de fondant gaat smelten.

Ik doe de piping gel zaterdag op mijn taart. Hij wordt die dag ook opgegeten. Volgens mij kan het er ook al 'n dag eerder op, maar zelf durf ik dat niet...

Ik hoop dat je hier al iets aan hebt...

Groetjes, Ilse

3

Ik lees even mee, vraag me dit ook nog steeds af :P!

4

Piping-gel kan gewoon zo op je taart.
Je kan er glitter-/glanspoeders of kleurstof doorheen roeren en gebruiken om je taart te decoreren.
Je kan er je ouwel-, frosty-, en icingsheet mee op marsepein of fondant plakken
Je kan het als plakmiddel gebruiken om marsepein of fondant op een dummie te plakken

Het blijft wel erg plakkerig waardoor stofjes, haren en zo ook aan je taart blijven plakken maar het blijft minstens net zo lang goed als je taart en zal er niet in smelten (bevat geen los water)

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

5

Weet iemand of je piping gel kunt invriezen??
Dus piping gel op de taart, en de taart in de vriezer? Op die manier?

6

Ik heb laatst pipinggel gebruikt toen mijn zoontje zijn zwemdiploma had gehaald. Het er op het laatste moment op gedaan maar had best eerder gekunt.

Ik vraag me ook af of je pipinggel wat je over hebt kunt invriezen....

7

piping gel is wat steviger dan tylose lijm. ik vind het super!!! ik gebruik hier niet anders!

je kan het ook invriezen geen enkel probleem hoor!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

8

Ik heb piping gel laatst gebruikt om tekst te schrijven en het werkte prima.
Ik heb de gel gekleurd en daarna opgespoten met een wilton tip #3. Het enige wat ik de volgende keer anders doe is een kleinere tip gebruiken waardoor mijn letters niet zo dik worden.

Het werkte voor mij beter dan icing, aangezien dat dik is en ik de kracht niet in mijn handen heb om dit uit een spuitzak te krijgen zonder te bibberen.

9

Ik heb piping gel laatst gebruikt om tekst te schrijven en het werkte prima.
Ik heb de gel gekleurd en daarna opgespoten met een wilton tip #3. Het enige wat ik de volgende keer anders doe is een kleinere tip gebruiken waardoor mijn letters niet zo dik worden.

Het werkte voor mij beter dan icing, aangezien dat dik is en ik de kracht niet in mijn handen heb om dit uit een spuitzak te krijgen zonder te bibberen.