1

Onderwerp: Cupcakes bekleden - absolute leek

Ik ben een absolute leek wat het versieren van cupcakes betreft. Bakken doe ik al jaren, maar ik zou volgende week graag voor het eerst eens cupcakes versieren. Dus heb ik jullie tips nodig.

http://www.toxel.com/wp-content/uploads/2009/03/cupcakes14.jpg

Dit zou het moeten worden. De kleurstoffen heb ik al in huis, maar uit welk materiaal maak ik best de bekleding? Marsepein of fondant?
Ik heb een recept voor marshmallowfondant dat me niet al te moeilijk lijkt, maar als ik ergens gewoon geschikte marsepein zou kunnen kopen, is dat nog beter.

Nog andere tips?

2

Re: Cupcakes bekleden - absolute leek

Ook nog een vraag. Ik heb momenteel vloeibare kleurstof, maar ik lees hier dat dat niet altijd even goed lukt met fondant en marsepein. Klopt dat?

3 Laatst bewerkt door djehr (11-06-2011 13:53)

Bekleden kan met zowel marsepein als fondant. Dat is een kwestie van smaak maar werkt ongeveer hetzelfde.
Van vloeibare kleurstof wordt je fondant of marsepein wat slapper vandaar dat we meestal gel kleurstof gebruiken.

Verder is het misschien handig dat je de FAQ links in het rijtje even doorleest. Daar word je al een stuk wijzer van  ;)

4 Laatst bewerkt door e.b.m. (11-06-2011 19:24)

Dat is maar net wat je lekkerder vindt. Het kan allebei. Ikzelf gebruik altijd fondant, omdat ik een zoontje heb met notenallergie (amandel!), maar ik vind het ook lekkerder dan marsepein. Anderen zweren juist weer bij marsepein.

Verder nog als tip: marsepein is gelig, dus voor de wolkjes enzo zal je het wel wit moeten kleuren.

P.S. Ik zie trouwens, dat je twee keer eenzelfde topic hebt aangemaakt. Ik zal de moderators vragen ze samen te voegen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Woei, gelukt. :D

Ik heb je topics samengevoegd, de vraag past beter in bekleden thuis.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com