1

Onderwerp: [Feedback] Eerste poppetjes

Deze week mijn eerste poppetjes gemaakt, aan de hand van een How To op Youtube. Ben best tevreden, maar het kan natuurlijk altijd beter of meer details. Heeft er iemand tips hoe ik de poppetjes nog meer details kan geven?

http://www.topduiven.nl/taart/boetseren.jpg

2

Re: [Feedback] Eerste poppetjes

ik weet niet of het de bedoeling was maar ze hebben hele dunne beentjes en een dikke buik  :)
Het is fijn om sommige delen eerst te laten drogen zodat ze niet inzakken
bij de armen kan je in de binnenkant elleboog een sneetje geven zodat je ze een beetje kan buigen, dat kijkt wat natuurlijker.
De oogjes kan je een beetje opbouwen wit-bijv blauw-en dan zwart en dan een heel klein stipje op het zwarte om er leven in te krijgen, een zogenaamde twinkel.
Verder vind ik dat je het al heel netjes gedaan hebt voor een eerste keer en ik hoop dat je iets aan de tips hebt.
Succes!

Oh ja, ik heb bij de xenos een mini modelpopje gekocht. Dit is heel handig om de verhoudingen in de gaten te houden en je kan het ook in verschillende standen zetten.

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

3

Ik vind het mooi gelukt hoor. Met de tips van Mirzan wordt het alleen maar nog beter. Maar voor een eerste keer  :thumb:

Mirzan heb je een foto van het modelpoppetje? Dan weet ik waar ik maar op zoek moet gaan. Alvast bedankt.

4 Laatst bewerkt door Mgeerts (24-06-2011 10:00)

Stimpie schreef:

Deze week mijn eerste poppetjes gemaakt, aan de hand van een How To op Youtube.

Hoe heb je deze gevonden? Ik ben ook al aan het zoeken geweest maar krijg nog niets gevonden...

Ik ga vanmiddag voor de eerste keer een poging tot een poppetje boetseren doen, dus dan zou dat filmpje wel van pas kunnen komen :)

5

Cly schreef:

Ik vind het mooi gelukt hoor. Met de tips van Mirzan wordt het alleen maar nog beter. Maar voor een eerste keer  :thumb:

Mirzan heb je een foto van het modelpoppetje? Dan weet ik waar ik maar op zoek moet gaan. Alvast bedankt.

Helaas geen foto, maar het is zo'n poppetje van hout die schilders vaak gebruiken als voorbeeld. Ooh toch iets gevonden op internet als voorbeeld.
http://img.2dehands.be/f/preview/53363483-model-popje-hout.jpg

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

6

Dank je wel. Nu weet ik waar ik naar moet zoeken.