Onderwerp: Hulp nodig, maten en stapelen
Goed ik heb een best grote opdracht gekregen, 50 personen, 3 laags stapeltaart, vulling wordt banketbakkers room en jam (niet te zwaar denk ik ? ) en nu vroeg ik me een aantal dingen af, ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen ? (ik vind het namelijk best spannend!)
Ze willen 3 lagen, nu zat ik te denken aan 30, 25 en 20 cm dan zou je voor 52 personen taart hebben. Of zouden jullie een andere afmeting nemen ? (ze wilden in ieder geval voor 45 personen minimaal taart ) Mijn oven is niet zo heel groot dus 30 cm is het maximale wat er in kan!
En een 30 cm taart kan ik die gewoon bakken of kan ik daar beter b.v een heating core voor gebruiken ?
Ik heb bij mijn eerste stapeltaart (2 lagen) houten stokjes gebruikt gewoon bij de bouwmarkt gehaald, dit vond ik niet zo prettig, kan ik het beste voor de plastic dowels gaan ? of kan ik b.v ook kitkats gebruiken ? (al is dat voor een 3 laags misschien niet handig ? ) Heb je voor een 3 laags ook extra dowels nodig ?
En voor de 2 laags taart gebruikte ik een dubbel kartonnetje er tussen, bij 3 lagen kan ik dan beter voor cakedrums gaan ? En die van 4 mm dan ? (dus dan 1 van 20 cm en 1 van 25 cm ? )
Voor mijn 2 laags stapel gebruikte ik als ondergrond een mdf plaat, kan ik dat voor een 3 laags stapel ook doen of is het toch verstandiger er als extra een cake drum onder te doen (welke maat dan?) en hem dan vervolgens alsnog op de mdf plaat te zetten ? Of alleen een cake drum ?
Kan ik al 2 dagen van te voren met de taart beginnen ? Dat ik op 1 dag 1 - 2 taarten maak en de andere dag nog 1... En kan ik die dan het beste invriezen als hij gedecoreerd is of?
En de laatste vraag:
Ze komen ze ophalen, ze moeten er een half uur voor rijden, hoe kan hij het beste vervoerd worden ? Als geheel of zal ik ze los meegeven dat hun ze dan uiteindelijk thuis stapelen ? (maar dat is ook zo stom denk ik ? )
Zo heel wat vragen maar ik heb dus nog maar 1 stapel gemaakt en nu wilde ze een 3 laags dus ik zou graag wat tips en adviezen willen....