1

Onderwerp: mislukken muffins

Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe op dit forum en weet nog niet goed hoe ik een vraag bij jullie moet neerleggen. Volgens mij hoort mijn vraag onder bakken, maar zie hier niet hoe ik hem daar kan krijgen.
Nu heb ik toch al zeer regelmatig muffins gebakken, altijd op de zelfde manier en ze zijn altijd goed gelukt. Vandaag met mijn nieuwe keukenmachine weer muffins gebakken. Deze zijn echter tot 2 keer toe mislukt! Erg veel lucht met alleen in het midden wat deeg. Heb de oven al wat lager gezet, maar dit heeft niet geholpen. Zou ik te lang geklopt hebben op een te hoge snelheid???

Karin.

2

Re: mislukken muffins

even 1 a 2 minuten op lage stand namixen?

N-Joy Cakes

[move]--> bakken & vullen

hoe je dit topic hebt geopend, zo werkt het in alle rubrieken op dezelfde manier. Alleen dan graag in de juiste rubriek :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Dat snap ik, ik kan alleen bij de andere topic niets vinden om aan te klikken, bij deze staat duidelijk bericht toevoegen. Bij de andere kan ik alleen maar reageren op de topic van een ander. Misschien ligt het aan firefox, hebben we vaker problemen mee, zal het eens proberen bij internet explorer.

5

waarschijnlijk heb je niet goed na gemixt. Om de grote luchtbellen eruit te krijgen, moet je altijd even 2 minuten op de laagste stand namixen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Moet je muffins net als cupcakes niet heel kort mixen op lage snelheid?

7

Dat hangt van het recept af. Als ik met de mix cupcakes (of muffins) maak, geldt de regel, door mekaar is door mekaar. Dus inderdaad kort mixen, soms zelfs gewoon met een pollepel mengen. Maar als ik zonder mix cupcakes maak, mix ik eerst heel goed de boter en suiker, dan één voor één de eieren erdoor en dan beetje bij beetje de bloem (op lage snelheid). Als je de laatste stap op hoge snelheid hebt gedaan, dan kan het wel eens dat er te veel lucht in je beslag zit. Dan helpt het om rustig te mixen of met de spatel of pollepel nog de lucht er een beetje uit te spatelen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

Bedankt voor jullie tips en reacties!