1

Onderwerp: vloeibare bak en braad om in te vetten

Ik doe het zelf al een tijdje en het werkt perfect. Kon het niet terug vinden op het forum dus misschien is het een tip voor anderen: ik vet mijn bakvormen tegenwoordig in met vloeibare bak en braad. Even insmeren met een keukenpapiertje en klaar! Werkt heel goed, de biscuits kun je zo uit je bakvorm kieperen!

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

Re: vloeibare bak en braad om in te vetten

Dat doe je dan zonder bloem als ik het goed begrijp? Toevallig heb ik deze week voor het eerst mijn bakvormen ingevet mijn Becel vloeibaar, maar dat deed ik dan ook nog bestuiven met bloem. Als het zonder kan des te beter.

3 Laatst bewerkt door Carlinnie (05-06-2011 19:49)

Ja, dat doe ik zonder bloem! Easy!
En met de bak en braad is het net wat vetter dan gewone vloeibare boter, gaat als een speer!

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

4

Ja doe ik ook hoor. Werkt prima en goedkoper dan zo'n spray  :Y

5

Krijg je daar van niet van die 'losse' randjes onderin??

6

ik heb dat juist met die spray, van die irritante luchtrandjes aan de onderkant als je het kapsel omdraait dus ben benieuwd naar het antwoord :thumb:

groetjes, Diana

Ik heb dat ook met de bakspray, vandaar dat ik het nu probeer met boter (en tot nu toe bloem).
Ik haal al een keukenpapiertje door de vorm na het sprayen en dan gaat het of goed (soms), of ik heb nog steeds luchtbellen (vaak) of er blijft iets plakken in de vorm (soms) :rolleyes: . Met boter en bloem is het tot nu toe wel goed gegaan.

8

Ik doe altijd magarine ff in de magnetron, totdat ie gesmolten is, en daar vet ik men bakvorm mee in en ook met bloem. Werkt ook perfect.

9

anaid_026 schreef:

ik heb dat juist met die spray, van die irritante luchtrandjes aan de onderkant als je het kapsel omdraait dus ben benieuwd naar het antwoord :thumb:

Ik heb geen idee waar je het over hebt  :lol: dus ik geloof niet dat ik daar last van heb, haha. Perfecte kapsels hoor.

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

10

ik ook met vloeibare boter, zonder bloem, met een kwastje insmeren :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Nou dat klinkt allemaal een stuk beter! Ik gebruik ook die spray, erg handig.. alleen heb inderdaad vaak nog luchtbellen onderin en dus is de onderkant van mijn kapsel nooit helemaal mooi strak :(

zal de bak en braad eens proberen ;-)