1

Onderwerp: Wilton Ready-to-use Icing om te lijmen?

Ik heb laatst een workshop gevolgd en heb daar naderhand een tube Wilton Ready-to-use Icing gekocht. We hadden het nl. over het bevestigen van marsepeinen rozen op de zijkant van een taart. Ik had geen idee hoe dat te doen, maar met de icing zou het mogelijk moeten zijn.
Nu maak ik niet veel taarten, maar ga ik een stapel maken voor 1 juli en wil daarop een waterval(letje) van bloemen maken, met o.a. rozen. Nu vraag ik mij toch af of dit kan met die icing. Als ik nl. kijk bij wat je er mee kunt doen, staat er niet bij dat je het kunt gebruiken als lijmmiddel. Ook schijnt het niet hard te worden. Voor ik het straks op mijn taart smeer en het werkt niet, wil ik wel weten of het kan. Ik heb nl. geen zin om mijn taart te verknoeien  :)

Dus heeft iemand ervaring hiermee?

2

Re: Wilton Ready-to-use Icing om te lijmen?

Mijn ervaring is, dat het voor zwaardere decoraties inderdaad niet werkt. Je kunt dan beter royal icing gebruiken.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Hoi Makatralsy,

Daar was ik al bang voor  :nooo
En bedoel je dan de Royal icing van Funcakes?
En hardt dat snel uit, of moet ik de roos eerst nog ondersteunen (met een prikker of ijzerdraad)?

icing is een verzamelnaam, jammer dat ze je dat op de workshop niet hebben verteld. De icing in de tubes is een sdoort buttercream icing achtig iets. Royal icing kan je niet kant en klaar kopen, die moet je of zelf maken from scratch of met een royal icing mix (van funcakes :Y ), royal icing hardt ook goed uit en daar kun je goed zware decoraties mee op plakken.
Dotje icing op de plek, roosje erop, eventjes vasthouden of ondersteunen met een stukje spons en hij zit vast :Y

succes

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hoi Tirza,

Ok, duidelijk! Zit ik met een tube icing waar ik waarschijnlijk niks mee zal doen  :/ Misschien eens een cc proberen te "be-icingen".

Maar dan ga ik een pak Funcakes Royal icing halen en dat eens proberen, dank je wel voor de uitleg!