1

Onderwerp: dusten: hoe doe je dat en hoeveel nodig

Hoi allemaal,

Ik lees heel veel over dusten hier op het forum, maar kan niet goed vinden hoe je dat moet doen... is het gewoon een kwestie van een kwastje in de dust en deppen op de fondant?
Ik moet 65 cc's met een zilveren ster maken heb ik dan aan één potje dust genoeg?

Het zou super zijn als iemand me kan helpen!

2

Re: dusten: hoe doe je dat en hoeveel nodig

Je kwastje (let op dat die ook NIET verhaart(!)) voorzichtig een beetje 'dopen' in het potje dust, dan afvegen op een velletje keukenpapier.

Daarná kan je voorzichtig je ster zilver 'dusten' (vegen). Let op dat je niet teveel op je kwast(je) doet, dat waaiert makkelijk over je hele taart heen....

Veel plezier!

Hoi,

Als je gaat dusten kun je ook een paar druppels kleurloze alcohol gebruiken, vermengen met het poeder en dan kun je het schilderen. je kunt het echter ook droog gebruiken, maar dan heb je meer nodig.
Na gebruik van de alcohol je kwast alleen afdrogen met een stukje keukenpapier en dan is je kwast weer klaar voor gebruik.
Je kunt kleurloze alcohol in een flesje kopen, maar je kunt ook kijken of je het in de kast hebt staan bij je drankvoorraad.

4

dank jullie wel voor de tips!

5

Als je de sterren dust (droog) voor je ze op de cc's legt heb je minder kans op vlekken. Dusten doe je het best op een keukenpapiertje.
Overigens kleurt zilver dust het mooist op donkergrijs of zwart, dan krijg je echt zilveren sterren.
En ja, aan 1 potje heb je meer dan genoeg  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Ik heb ook een vraagje over dusten.
Ik wil mn witte marsepein taart, glinsterend maken. Ik heb hiervoor een potje met witte glittertjes, hoe ga ik dan te werk?
Ik heb wel eens geprobeerd een klein stukje te verfen, heb toen paar druppeltjes alcohol gemengd, maar dat was niet mooi geworden.

7

Als je de hele taart wilt laten glinsteren raad ik je eerder pearl spray aan.
Werkt heel egaal en duurt ook niet zo lang als een hele taart dusten.
Succes.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

8

Je kunt een hele taart prima laten glinsteren met glitters hoor  :Y Ik zou ze alleen niet met een kwast rechtstreeks op de taart doen, maar ze 'strooien' als of je een snufje zout strooit.. dan verdeel je ze mooi over de taart zonder dat er 'vlekken' op komen van plekken waar te veel glitters zitten..

Op een grote kwast doen en dan aftippen (als as van een sigaret) werkt ook op een taart..
Pearlspray maakt geen glitters op je taart maar geeft een parelmoer glans over de hele taart.. ook mooi maar volgens mij niet wat Risje bedoeld

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!