1

Onderwerp: Worden roosjes in de koeling slap?

Hallo!

Ik vroeg me af of dat roosjes (van fondant) in de koeling slap worden? Ik moet namelijk een taart maken met veel roosjes. Ik ga m bewaren in de koelkast en maak m een dag van te voren.
De taart moet om 12 uur op bestemming zijn en wordt tot 's avonds 8 uur bewaard. Kan de taart zolang op een koele plek buiten de koeling staan?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

2

Re: Worden roosjes in de koeling slap?

Welke vulling gebruik je?

3

ja 3 verschillende. Waaronder ook bbr en slagroom. ik zat te denken om m in een koelbox ofzo te doen en in een koele kamer te zetten, Maar weet niet of dat dat kan en of dat men roosjes niet verwelken.

4

Dit heeft niets met de vulling te maken, maar meer met het feit dat de luchtvochtigheid in een koelkast erg hoog is. Fondant en vocht gaan niet samen  :nooo

Enige oplossing is dan: Taart zonder rozen in de koelkast en pas bij het opbouwen de rozen erop.. Rozen gewoon droog bewaren totdat je ze gaat plaatsen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

ja maar dan moet ik erg haasten. Il heb liever dat ik het op de dag al af heb. Maar als ik de koelkast erg laag zet? Dat de tempratuur verschil niet zo groot is? Zou het dan niet kunnen?

6

Feit blijft dat de luchtvochtigheid in de koeling erg hoog is..
En gezien je vullingen moet hij toch erg koel (ehm koud) staan (slagroom)

Ook van 12.00 tot 20.00 buiten de koelkast vind ik zelf niet zo'n strak plan gezien de slagroom.. Kies dan voor vullingen die niet perse koud hoeven te blijven..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

ok bedankt voor je reactie. Ga ff denken hoe ik het ga aanpakken. Heb gelukkig nog ff de tijd