1

Onderwerp: schaap van de fotoparade bovenin

Goedemorgen forummers,

Ik weet niet goed waar dit berichtje thuishoort, maar ik zie daar bij die fotootjes bovenin steeds zo'n supermooi schaap voorbij komen.

Hoe maak je zoiets? En die krulletjes/wol enz.?

Hij is zo gaaf!!

Alvast bedankt...;-)

2 Laatst bewerkt door Vicarth (05-06-2011 09:53)

Re: schaap van de fotoparade bovenin

Ik weet niet wie hem gemaakt heeft (hoewel ik denk aan Tamara van Sprookjestaarten, maar ben niet zeker), maar die wol kun je op verschillende manieren maken: bolletjes witte fondant draaien en naast elkaar plakken of bolletjes spuiten met icing of botercrème. Zo zou ik het toch doen  :Y

Edit: hij is toch niet van Tamara, maar zij heeft wel eens iets soortgelijks gemaakt, waarbij de wol gespoten is.

http://www.sprookjestaarten.be/zenphoto/cache/taarten/3d-taarten/taart-1701-foto-_500.jpg

Groetjes van Natascha!

3

De schaap boven in de header heb ik gemaakt, deze is gespoten met royal icing met glycerine.
Ik zal proberen in het kort uit te leggen wat ik heb gedaan. Voor de vorm een blandaschaal 12 en 20 cm afbakken, vullen afsmeren. Deze heel dun bekleden met witte fondant en het gezicht in de gezichtskleur. Dan de kleine bol met maiskolfprikkers bevestigen op de grote bol. Begin met de RI onder het hoofdje met dotjes te spuiten niet al te netjes en ga zo het hele schaap langs. Als het een beetje droog is dan per dotje even een klein deukje met de vinger maken zodat het meer op een vacht lijkt. Oh ja de oren zijn ook vastgemaakt met prikkers binnenkant fondant buiten kant RI, de pootjes kun je eronder steken. Ik hoop dat je hier iets wijzer van wordt en anders hoor ik het wel.

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

Ik ben even gaan zoeken, hij stond volgens mij hier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=111451
Misschien dat je de maakster even kan mailen?
Succes :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

5

oh heel erg bedankt!!
ik ben nog niet bekend met royal icing, maar ik zal het forum eens gaan uitpluizen daarover ;-)
echt mijn complimenten, dit is ZO gaaf!

6

graag gedaan en als je vragen hebt je weet me te vinden!

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

7

dankjewel!! :Y