1

Onderwerp: fijn snijwerk

Hoi, ik ben nog maar beginneling, maar om wat te oefenen heb ik wat inspiratie gevraagd in mijn directe omgeving, want thuis kunnen ze bijna geen gebak meer zien om op te eten. :s
Nu had de juf van het paardrijden een leuk idee, om het logo van de ponyclub te gebruiken voor een taart.
Ik begin met goede moed, maar nu enkele pogingen later, vraag ik me toch af of er geen gemakkelijkere manier is dan die boogjes en fantasietjes uit te snijden.
Het hoefijzer met paardenhoofd lukt heel erg goed en is af. Maar het snijwerk errond krijg ik maar niet goed.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OKV7Q6HY.jpg

Alvast bedankt voor jullie tips!

ps: het is louter een hobby, dus het is niet echt een bestelling hoor! Ik vraag niks, 'k ben al blij dat ik iemand een plezier kan doen, maar zou toch graag iets afleveren dat is afgewerkt zo goed als ik kan.

2

Re: fijn snijwerk

Sliertjes rollen en deze gebruiken om de kronkels te maken? Voor descherpere puntjes de sliertjes wat extra rollen aan de puntjes

Groetjes sanne

Groetjes Sanne

3

Of he proberen met icing of gesmolten chocolade te spuiten

Groetjes Sanne

4

Of he proberen met icing of gesmolten chocolade te spuiten

Groetjes Sanne

5

Ennas schreef:

Sliertjes rollen en deze gebruiken om de kronkels te maken? Voor descherpere puntjes de sliertjes wat extra rollen aan de puntjes

Groetjes sanne

Dacht ik ook gelijk aan  :Y

6

dit is het uiteindelijke resultaat, op de foto zie je het niet, maar het is niet zo goed gelukt :(
De taart is niet strak. Ik heb steeds maar weer problemen met het afsmeren van de taart (met icing) trek hem kapot.
Het logo is redelijk maar de randjes zijn niet zo heel erg mooi.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIGAGKYQ.jpg

7

Nou ik vind dat je dat knap gedaan hebt hoor!!!!

.. Want taart kan altijd!!

8

Ik vind het logo goed gelukt  :Y . Maar je hebt het over afsmeren met icing..... :think: .Welke icing heb je dan gebruikt?

9

Esther68 schreef:

Ik vind het logo goed gelukt  :Y . Maar je hebt het over afsmeren met icing..... :think: .Welke icing heb je dan gebruikt?

Hoi, ik gebruik eiwitglazuur, de dikste consistentie verdund met enkele druppels water.
Maar ik ga de volgende keer (heb nu al veel geprobeerd op deze manier, maar het lukt me echt niet) denk ik eens botercrème of confituur proberen. Kan je ook nog een lekker smaakje geven  :9

10

Ik denk dat botercreme een stuk makkelijker zal gaan omdat dat veel beter smeerbaar is. Ik zet mijn gevulde taart altijd op een draaiplateau, spuit dan altijd met een grote spuitmond een wat dikkere laag botercreme op de taart. En gebruik een schraper om vervolgend de overtollige botercreme er af te halen en een strakke ondergrond te krijgen

11

djehr schreef:

Ik denk dat botercreme een stuk makkelijker zal gaan omdat dat veel beter smeerbaar is. Ik zet mijn gevulde taart altijd op een draaiplateau, spuit dan altijd met een grote spuitmond een wat dikkere laag botercreme op de taart. En gebruik een schraper om vervolgend de overtollige botercreme er af te halen en een strakke ondergrond te krijgen

Hoi, heb vandaag een taartje gemaakt en botercrème gebruikt als laagje voor onder de fondant.  Inderdaad veel, veel gemakkelijker  :Y .   Bedankt voor de tip en de uitleg.
groetjes, Petra