51

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

heb het gemaakt en ja het ging prima!

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

52

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Ik heb vandaag de citroenvulling gemaakt van o.a. maizena en ei. Erg lekker maar hoe lang kan ik deze bewaren in de koelkast?

53

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

:thumb:

54

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

De bbr van de mix, kan die buiten de koeling?
En diepvriesfruit? Ik moet een taart maken voor een high tea, daar staat de taart dus uit de koeling. Maar het liefst met fruit..

55

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

De bbr van de mix, kan die buiten de koeling?
En diepvriesfruit? Ik moet een taart maken voor een high tea, daar staat de taart dus uit de koeling. Maar het liefst met fruit..

56

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

BBR moet altijd in de koeling...........

57

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Super handig! Bedankt

58

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Ik ben opzoek naar een manier om yoghurtsmaak in een vulling te krijgen die niet in de koelkast mag. Iemand een ideetje? Bestaat er zoiets als yoghurt smaakstof?  :rolleyes:

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Hoi,

Ik was nogal verbaasd dat ik las dat ganache buiten de koelkast kan worden bewaard, ik heb dat niet in mijn opleiding geleerd, daarom heb ik een bevriende bakker gemaild en heeft de uitleg hier beschreven in deze link:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=240927
Lees deze link even zodat je de uitleg van Bakker Jarno leest waarom ganache echt in de koelkast moet staan.
Bedankt Jarno.

60

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Hoooi,

Gelukkig heb ik hier een diploma voor,

en ja zal ik dit lijstje toch even moeten veranderen:
Wat er van dit lijstje dus wel in de koelkast moet!

Er staan een x aantal botercreme's in het lijstje beschreven, deze zal ik buiten gebruik gewoon in de koelkast bewaren, tenzij de cremé alleen maar uit boter en suiker bestaat.. de banketbakker gebruikt hier 4 soorten boter voor.
wil je de creme weer gebruiken stop het in je keukenmachine en verwarm het net zolang tot de schift er bijna uit is :)

Blikfruit, kan je alleen ongeopend buiten de koelkast bewaren. Na openen dus in de koelkast ivm snel bederf. ook haal je het dan uit het blik omdat je anders de aluminium smaak overneemt.

Ganache: Zie mijn ellenlange verhaal: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … mp;login=1 dus ook in de koelkast.

BanketBakkersRoom:
Ook in de koelkast bewaren ook al is het voor een kwartiertje, De room is erg gevoelig voor bacteriën. Bij mixen willen onder hoge temperaturen, de bindmiddelen niet goed binden. dus zelfs voor het verstijfselen  van de room stop je hem in de koelkast.

Bij verse banketbakkersroom (warme methode) (old-fashion)
Na afkoelen meteen de koelkast in. Ook deze is erg gevoelig voor bacteriën!

HACCP staat ook bij jou in de keuken hoog in het vaandel het laatste wat je wil is als mensen ziek worden van jou taarten!

Informatie zat dus :)

Groetjeees, Bakker Jarno :)

Allround Brood en Banket Bakker! Jaaa met diploma!

61

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Hallo allemaal,

Ik maak binnenkort een taart voor de opening van een winkel. De taartjes moeten dan gewoon heel de dag in de winkel staan.. Met Jarno z'n aanpassingen in de lijst blijft er niet zoveel over ;-)

Heeft iemand tips voor mij wat ik wel veilig zou kunnen gebruiken als vulling? Want ik weet het echt even niet meer..

Groetjes

62 Laatst bewerkt door saskiahuisman (20-11-2014 13:34)

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Hebben ze geen koelkast in de winkel, zodat je de taarten een half uur voor serveren eruit kan halen maar zodat je ze wel veilig kunt presenteren? Misschien kun je ook dummy's neer zetten?

Voor de taarten die je toch buiten de koelkast wil laten staan (maar toch ook niet de hele dag?) verschillende soorten jam, en botercreme 1 op 1 met een essencesmaakje er door. Andere taarten met vulling bewaar je wel in de koelkast en haal je er een half uur van te voren uit.

63

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Ik laat mijn taarten, gevuld met botercreme (mix), soms ook een paar uur buiten de koeling staan. Botercreme kan echt wel wat hebben  ;) . Alleen wanneer het in de ruimte te warm is, zet ik de taart koeler weg.