26

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Super bedankt!

Enig idee tot welke temperatuur ik het moet verhitten? Ik heb namelijk wel een voedsel thermometer, dus dan zou ik dat moeten kunnen doen lijkt me..

27

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

je hoeft dat niet te meten, je kunt gewoon het recept goed volgen.

De issue ligt juist bij het verhitten. Eiwitten zijn veilig als je boven de 70graden verhit. Als je een thermometer in je kom stopt meet die het mengsel in de kom en die komt niet op 70 graden, want dan mislukt het. De mensen die denken dat het een veilige manier is, die zeggen dat de kom zelf ruim boven de 70 graden komt, en door het roeren je eiwit veilig wordt. Mensen die dat niet geloven zeggen dat je eiwitmengsel zelf boven de 70 graden moet komen en dat dat niet gaat.
Ik ga dan ook voor de eiwitpoeder :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

28

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Of gepasteuriseerd eiwit :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

29

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Welke verhouding gebruiken jullie dan voor bc om te vullen? :o

If life gives you lemons, make lemonade!

30

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Bc om mee te vullen maak je van mix. Op de verpakking staat de verhouding mix/boter/water/poedersuiker. Wordt je misschien ook niet veel wijzer van.... :s

31

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Kun je dat niet zelf maken dan?hmm meende dat wel eens gelezen te hebben

If life gives you lemons, make lemonade!

32

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Ja, de 1:1 botercreme. Poedersuiker+roomboter. Dan 10 minuten mixen. Maar deze bc wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om af te smeren. Mijn eerste taart heb ik wel gevuld met deze bc, omdat ik nog niet veel wist. Maar daarna al snel over gegaan op de bc van mix  ;) .

33 Laatst bewerkt door XEsterX (28-09-2010 07:18)

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Dat weet ik  ;) maar ik meende dat er een andere verhouding met combinatie van toevoegingen je de bc die je voor vullingen kan gebruiken,kon maken

heb even gezocht en je hebt bv bc extra en bc luchtig,die bedoelde ik;)

If life gives you lemons, make lemonade!

34

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

XEsterX schreef:

Dat weet ik  ;) maar ik meende dat er een andere verhouding met combinatie van toevoegingen je de bc die je voor vullingen kan gebruiken,kon maken

heb even gezocht en je hebt bv bc extra en bc luchtig,die bedoelde ik;)

Ja, die staan gewoon bij de recept links in de kolom.......

35

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

haha die had ik er ook vanmorgen gevonden,had die laatst al zien staan maar vond ze nu dus niet meer terug,tot vanmorgen;)
Antwoord op mijn vraag welke verhouding heb ik daar nu in terug gevonden:)

If life gives you lemons, make lemonade!

36

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

nou vraag ik me nog steeds af: als jullie het erover hebben dat botercrème buiten de koelkast staan, gaat het dan om de botercrème van de mix of ook 1:1?? ik kan me niet voorstellen dat je roomboter gewoon buiten de koelkast kunt houden :S

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

37

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Rabbeltje schreef:

nou vraag ik me nog steeds af: als jullie het erover hebben dat botercrème buiten de koelkast staan, gaat het dan om de botercrème van de mix of ook 1:1?? ik kan me niet voorstellen dat je roomboter gewoon buiten de koelkast kunt houden :S

Beide bc's. Wanneer mijn boter zacht moet worden leg ik deze ook vaak lang van tevoren uit de koeling. Soms wel een dag. Geen dagen idd. Al zie ik vaak in supermarkten ook de margarine en vloeibare boter in een (tijdelijke) kartonnen stelling staan wanneer deze in de reclame is. Dan staan deze dus ook niet echt koel.

38

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Kan het recept van Granny W., de roomcaramel, wat hier voor in het topic staat wel echt buiten de koeling????
Je gebruikt tenslotte slagroom hierin.

39

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

banketbakkersroom is toch ook heel goed te bewaren buiten de koelkast? niet voor dagen, dat snap ik maar toch best voor een paar uur...?

ik maak bbr volgens het recept op deze site. dus met echte eieren ipv mix.

40

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

ik gebruik tot nu toe alleen banketbakkersroom bij taarten die gekoeld worden maar eigenlijk bedenk ik me nu tompoezen bij de bakker staan toch ook niet in de koeling en vaak daarna ook uren niet :/
ik ben liever wat voorzichtig :Y

Groetjes Marjon

41

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

De vitrines bij de bakker zijn anders wel gekoeld hoor.. dus ja BBR moet wel gekoeld bewaard blijven  :Y  Het is tenslotte een melkproduct

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

bedankt!!!!

Oops! I did it again.....

43

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

kan moccacreme (volgens het recept wat hier bij de vullingen staat) ook buiten de koelkast??

44

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Mussie1986 schreef:

kan moccacreme (volgens het recept wat hier bij de vullingen staat) ook buiten de koelkast??

Dit zou ik niet doen ivm met de rauwe eiwitten. Volgens mij kan het wel als je ipv verse eiwitten eiwitpoeder gebruikt.

45

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Mooie lijst hoor!!
Hier kan ik wat mee!

46

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

nog steeds handig!!! :D

En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie,
maar de meeste van deze is de liefde. 1 kor 13:13

47

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Carina schreef:

-    Ganache (waarvan de room boven de 80 graden is geweest)

Is het algemeen voor slagroom als hij boven 80 graden is geweest, dat het buiten koelkast te bewaren is?

48

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

Op een pakje boter staat inderdaad koel bewaren tot max 7 graden dus dan zou gewone bc (1:1)eigenlijk toch gekoeld moeten worden?

If life gives you lemons, make lemonade!

49

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

roombote kan prima een aantal dagen buiten koeling. Wij eten hier alleen maar roomboter op bood en die staat gewoon in de botevloot koel. Moet er wel op letten dat het niet te lang staat.

Die 7 gaden is als je het tot de uiterste houdbaarheidsdatum wil bewaren ;)

50

Re: Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen

zou ik ook de tobleronemousse buiten de koelkast kunnen bewaren als ik de slagroom tot boven de 80 graden zou verhitten?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling