1

Onderwerp: Gebruik bakrand bij niet rechte bakplaat

Hallo, ik was voornemens om een verstelbare bakrand aan te schaffen maar kom er nu achter dat er een soort profiel in mn bakplaten zit waardoor de (uitendelijke) bovenkant van het biscuit nooit mooi recht zal worden. Zijn er meer die dit hebben en die hier een slimme oplossing voor hebben bedacht?

Life is what you bake it.

2

Re: Gebruik bakrand bij niet rechte bakplaat

Hoi,

Volgens mij hebben ze bij IKEA van die platte bakplaten. Daar kun je hem dan op zetten.

Groet,

Angelique

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

3

gewoon een losse plaat kopen idd

Ik heb wel eens bij ATAG geinformeerd naar een extra plaat en schrok me toen dood van de prijs. Hebben ze bij de IKEA goedkope platte platen dan?

5

http://www.patisse.nl/default.asp/id,25 … index.html

Deze heb ik en dat gaat goed

Die zou te klein zijn want ik bak binnenkort een kapsel van 30 cm en wil de bakrand daarvoor gebruiken.
Heb even bij de IKEA gekeken en kom deze tegen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10196662

7

de bakplaat die taartenmarie in haar linkje van de ikea heeft staan heb ik dus ook gekocht speciaal voor de bakrand. en er kan een bakrand op van 31 cm. er is een opstaand randje dus dat kan je niet gebruiken en je wil hem ook niet precies op het randje zetten ivm schuiven of lekkage, dus 31 cm kan. en met de stadter bakrand heb je ook 31 cm afmetingen nodig voor een 30 cm kapsel. vraag me niet hoe het kan, maar mijn 30 cm kapsels werden uiteindelijk nog maar 28 of 29 cm breed  :s .... dus maak ik ze nu iets groter zodat je na het bakken precies de goede maat hebben  :)

Cindy is die van Stadter 'traploos' in te stellen dus kan je elk gewenst formaat kiezen? En wordt je kapsel echt rond? Heb wel eens gelezen dat ze nooit helemaal mooi rond worden met een bakring. En hoe zit 't met het lekken? Valt dat mee? En verschuift ie niet naar een groter formaat tijdens het bakken? (gelukkig heb ik niet zo veel vragen  :o )
Ik wilde eigenlijk deze kopen:
deekaadoo.nl/taartringgroot-p-979.html
Iemand ervaringen mee?