1

Onderwerp: Kan ik een ronde taart fatsoenlijk versnijden tot een vierkant?

Hallo

Ik heb onlangs mijn Silverwood vorm verkocht, maar heb nog geen nieuwe vierkante vormen gekocht. Nu heb ik voor een bestelling voor vrijdag wel een vierkante of rechthoekige taart voor 22 personen nodig  :s  Ik vroeg me daarom af of ik van een 30 cm ronde taart een fatsoenlijke vierkante of rechthoekige taart voor 22 personen kan maken  :think:  Ik weet dat biscuit heel erg kruimelt en vrees er dan ook voor dat ik de taart niet fatsoenlijk meer bekleed zal krijgen. Ik heb ook geen idee of de 30 cm taart wel groot genoeg zal zijn. Wie heeft dit al eens eerder geprobeerd?

Als alternatief heb ik wel een standaard cakevorm (in een soort siliconen), maar ik weet niet of je hier ook biscuit in kunt bakken? Anders zou ik zo twee biscuits kunnen bakken en naast elkaar leggen om een vierkant te bekomen. (maar opnieuw geen idee of dat dan groot genoeg zou zijn) 

Bedankt voor de tips!
Natascha

Groetjes van Natascha!

2

Re: Kan ik een ronde taart fatsoenlijk versnijden tot een vierkant?

las ergens die stopte voor het snijden de beschuit een half uurtje in de diepvries dan kruimelde hij niet en was makkelijk te snijden

moet lukken als je maar goed recht snijdt

3 Laatst bewerkt door marga-vink (31-05-2011 09:49)

1 x is genoeg

4

Als je van een A4 blaadje de ene punt schuin omhoog doet tot aan de rand van het papier dan krijg je een 4 kant, de over gebleven reep knip je af. Pas dit op je ronde biscuit of het daar uit past. Je hebt nl een grote ronde vorm nodig om daar een mooi vierkant uit te kunnen snijden.

Succes.

Christine.

5

keukentje schreef:

Als je van een A4 blaadje de ene punt schuin omhoog doet tot aan de rand van het papier dan krijg je een 4 kant, de over gebleven reep knip je af. Pas dit op je ronde biscuit of het daar uit past. Je hebt nl een grote ronde vorm nodig om daar een mooi vierkant uit te kunnen snijden.

Succes.

Slimme tip! Bedankt!

Groetjes van Natascha!