1 Laatst bewerkt door Mandy (03-06-2006 21:33)

Onderwerp: Repen van marsepein .. help

Hallo allemaal,

heeft er iemand een idee voor mijn probleem: ik wil een taart maken met daarop verschillende kleuren masepein. Maar die kleuren moeten over de hele lengte komen en even breed zijn (dus als het ware repen van marsepein).

Wat is dan handig om de taart in zijn geheel te bekleden met de 1e kleur en de rest van de kleuren er steeds opleggen of een andere manier (die ik dus niet zo snel kan bedenken).

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

2

Re: Repen van marsepein .. help

Ik denk dat het er egaler uit zal zien als je de repen gewoon snijdt en er naast elkaar op legt. Want als je 1 kleur eerst doet gaat de reep erboven iets hoger liggen he. Maar om te weten hoe je zo'n lange repen er zonder scheuren op kunt leggen moet je bij iemand anders zijn :-) Daar ben ik namelijk ook niet geweldig goed in.. Dikke repen lijken me alvast makkelijker dan dunne.

Kristien

3

Re: Repen van marsepein .. help

H

groetekes Kris

4

Re: Repen van marsepein .. help

Hoi Mandy

Misschien wat laat.... maar beter laat dan nooit ;-)

Ik heb ook wel eens zoiets gemaakt. Ik doe dan toch eerst de hele taart in marsepein (zo dun als lukt) en dan doe ik alle repen (dus beide kleuren) erbovenop. Je krijgt anders toch kiertjes en misschien creme of jam die er tussen door gaat komen. Je kunt ook niet meer schuiven als het eenmaal eropzit en als je een marsepeinen ondergrond hebt wel. Ik heb alle manieren al een keer geprobeerd en deze is de beste (voor mij in ieder geval wel)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: Repen van marsepein .. help

Hoi Inge,

ja ik denk nu alleen maar: zie je wel dat is dus echt de beste oplossing. Ik had er ook wel aanzitten denken maar iedereen (die ik in mijn omgeving om raad vroeg) zei dat de marsepein dan te dik zou worden. Mijn man had als ik idee om de basiskleur als marsepein te gebruik en de rest er op te leggen. Maar dan krijg je hoogte verschill (vind ik). Tja, ik had het ook gelijk aan je moeten vragen ....... dank je wel voor je hulp. Zodra de taart af is, plaats ik een foto (maar dat zal pas eind volgende week worden want dan moet hij af zijn)

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/