1

Onderwerp: Ananas/slagroom in onderste laag?

Van de week ga ik weer een taartje maken en wil ipv aardbeien nu eens verse ananas gebruiken. Ik spuit wel een dijkje voor de zekerheid.
De andere lagen worden zwitserse room en chocoladeganache.
Lijkt jullie dit was?
Het klopt toch dat de zwaarste vulling onderop moet?

Louise

Groetjes Louise

Re: Ananas/slagroom in onderste laag?

Hoi,

Ik vind het lekker klinken, enne....ik wil wel komen proeven hoor, ik woon ook bij jou in Almere. De zwaarste moet inderdaad onderop.

3

Ananas bevat bepaalde enzymen die ervoor zorgen dat slagroom een bittere smaak krijgt.
Dus zou je beter ananas uit blik kunnen gebruiken!

En inderdaad zwaarste onderop!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

Inderdaad, geen verse ananas combineren met zuivel of gelatine. Net zo voor verse kiwi. Uit blik nemen of de verse ananas even blancheren of pocheren in suikerwater. Dan is het vast een heerlijke combinatie!

5

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik vind het lekker klinken, enne....ik wil wel komen proeven hoor, ik woon ook bij jou in Almere. De zwaarste moet inderdaad onderop.

Helaas! Hij is voor mijn beste vriendin, ook in Almere.
Ik woon in Muziekwijk, en jij?

Groetjes Louise

6

IrisvR schreef:

Ananas bevat bepaalde enzymen die ervoor zorgen dat slagroom een bittere smaak krijgt.
Dus zou je beter ananas uit blik kunnen gebruiken!

En inderdaad zwaarste onderop!

Groetjes Iris

Bedankt!
Dat wist ik niet! Ben ik blij dat ik toch even een vraag heb gesteld!
Ik wilde verse gebruiken, omdat je dan de natuurlijke suikers en sap hebt en niet nog eens de siroop uit het blikje.

Groetjes Louise