26

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

hoe krijg je de afdruk makkelijk uit de zelfgemaakte molds? Die buigen natuurlijk niet mee....

Groetjes Marianne

27

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Handig, zo had ik hem gemaakt met Lego blokjes

groeten, Bianca
TAART in huis

28 Laatst bewerkt door Tamtaartje (12-06-2011 16:28)

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Kan dit gewoon met de Wilton Gum Paste Mix (waar je alleen water bij moet doen)?? Ik ben ook wel benieuwd hoe je ze eruit haalt!

29

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

ik ben juist op zoek naar sliliconen spul die je moet mengen. Want met fondant krijg ik het fondant er moeilijk uit. Misschien moet je mij dat anders eens laten zien op onze(aha) knutselochtend in Almere
Kwebbeltje.
Groetjes

30

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Jeetje, wat handig! Zo krijg je ook echt originele molds! Thanks, kwebbel!

@taart4you, siliconenspul kun je o.a. krijgen op internet, zoek maar eens op Silli siliconen.

31

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Wat een goed idee !!
Bedankt voor het delen  :Y

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D

32

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

sorry het is al meerdere keren gevraagd, maar dat had ik nog niet gezien. ik haal de vorm er uit met een needletooltje (naaldje)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

33

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Heb mijn eigen legoblokjes mold gemaakt en ben er helemaal blij mee.. Zal het resultaat strax plaatsen...

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Ik heb er ook eentje gemaakt. Heb de afdruk gemaakt met een knoopje, en  :grr: kan het knoopje nu echt ner-gens meer terug vinden... In ieder geval, ik heb 'm gemaakt van fondant met tylose en heb het erg lang laten drogen

Wel denk ik dat silliconen-malletjes iets makkelijker te gebruiken zijn maar hey, wat kost een silliconen mal en wat zo eentje als dit... :) !
http://i56.tinypic.com/24qntxj.jpg

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

35

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Hey Kwebbeltje, bedankt voor de tip!
Ik heb zelf alleen fondant, tylose en crisco gebruikt. Ging prima. Ik heb een parelmould gemaakt. Het resultaat zie je hier.. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=154468

@Annemarie 1107; Je roosjes zijn erg mooi!. Waar heb je de afdruk van gemaakt??

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

36 Laatst bewerkt door Annemarie1107 (21-06-2011 15:37)

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Lotte schreef:

@Annemarie 1107; Je roosjes zijn erg mooi!. Waar heb je de afdruk van gemaakt??

Dankje, ik heb dit knoopje gebruikt. Hij lag nog in m'n knopenbakje en ik denk dat het gewoon ergens bij een stoffenzaak te koop is
http://i54.tinypic.com/1rtcm1.jpg

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

37 Laatst bewerkt door Lotte (21-06-2011 16:55)

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Annemarie1107 schreef:

Dankje, ik heb dit knoopje gebruikt. Hij lag nog in m'n knopenbakje en ik denk dat het gewoon ergens bij een stoffenzaak te koop is

Een knoopje.. Soms kan het leven zo simpel zijn.. :lol:

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

38

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

bij de Xenos hebben ze ook zulke kleine roosjes :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

39 Laatst bewerkt door Corry1969 (22-06-2011 20:23)

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Vandaag ook aan het freubelen geweest..enkel en alleen met fondant en tylose..en ja hoor..gelukt.Thx voor de tip.Kheb gewoon wat knopen gekocht op de markt.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/22/1308752500-530.jpg

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

40

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

ook maar eens op zoek naar leuke knopen/ voorwerpen om eens uit te proberen, ook al aantal mallen met silly gemaakt, maar een goedkopere oplossing is altijd goed!

na regen, komt zonneschijn

41 Laatst bewerkt door sylvia1984 (16-09-2011 19:46)

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

wat handig, kun je hier alleen plattere dingen zoals klopen e.d mee maken of kun je ook wel een poppetje, autotje of babytje maken ofzo? omdat dit natuurlijk hard word in tegenstelling met de siliconen dus weet niet hoe het zit met indrukken en uithalen haha.

dit is natuurlijk veel goedkoper dan de siliconen die voedselvrij moeten zijn

42 Laatst bewerkt door Em (29-09-2011 14:00)

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

yay! superidee, ik zag van de week bakken met leuke knoopjes op de markt liggen.. die button mold gaat dus weer uit mijn boodschappenmandje :-)

trouwens, als ik er platte knopen induw, hoe krijg ik die er dan weer uit? Wachten tot de fondant hard is? Met een naaldje beschadig ik natuurlijk het fondant.

43

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Zomaar een ideetje hor, maar misschien kan je een dun draadje door de knoopsgaatjes stoppen alsvorens de mal te maken? Dan hoef je er achteraf maar aan te trekken om hem los te krijgen?

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

O deze moet ik onthouden want moet van een logo van een band iets van fondant maken en zag er al tegenop om het met de hand te maken..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

45

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

deze how to had ik even gemist..ik vind hem slim..ga ik ook proberen....thx kwebbeltje!! :thumb:

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

46

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Ellen88 schreef:

Zomaar een ideetje hor, maar misschien kan je een dun draadje door de knoopsgaatjes stoppen alsvorens de mal te maken? Dan hoef je er achteraf maar aan te trekken om hem los te krijgen?

ben bang dat dat draadje dan ook in de fondant te zien is, zelfs is het zo dun als een haar.

47

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

inderdaad even wachten tot het fondant iets aangehard is, dan eruit halen en fondant weer in model plooien. Bij harde dingen helpt het wel, om ze van te voren nog iets met crisco in te smeren.

Ik heb het net gisteren nog weer gebruikt om een bierdopje te maken...

Groetjes, Dorothea.

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

ligt eraan wat voor knoopje het is als het zo'n knoop is als in de eerste post zal je het draadje niet zien  :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

49 Laatst bewerkt door Em (06-10-2011 15:00)

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

nee, gewoon zo'n basic knoop met 4 gaatjes erin :-)

oplossing gevonden. gewoon een spijker aan de knoop gelijmd met seconde-lijm, kon ik de knoop er zo weer uittrekken.

50

Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?

Dat is inderdaad een hele goede tip als je geen siliconen in huis hebt.