Re: zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?
hoe krijg je de afdruk makkelijk uit de zelfgemaakte molds? Die buigen natuurlijk niet mee....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Sjablonen, Patronen & Howto's » zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?
hoe krijg je de afdruk makkelijk uit de zelfgemaakte molds? Die buigen natuurlijk niet mee....
Handig, zo had ik hem gemaakt met Lego blokjes
Kan dit gewoon met de Wilton Gum Paste Mix (waar je alleen water bij moet doen)?? Ik ben ook wel benieuwd hoe je ze eruit haalt!
ik ben juist op zoek naar sliliconen spul die je moet mengen. Want met fondant krijg ik het fondant er moeilijk uit. Misschien moet je mij dat anders eens laten zien op onze(aha) knutselochtend in Almere
Kwebbeltje.
Groetjes
Jeetje, wat handig! Zo krijg je ook echt originele molds! Thanks, kwebbel!
@taart4you, siliconenspul kun je o.a. krijgen op internet, zoek maar eens op Silli siliconen.
Wat een goed idee !!
Bedankt voor het delen
sorry het is al meerdere keren gevraagd, maar dat had ik nog niet gezien. ik haal de vorm er uit met een needletooltje (naaldje)
Heb mijn eigen legoblokjes mold gemaakt en ben er helemaal blij mee.. Zal het resultaat strax plaatsen...
Ik heb er ook eentje gemaakt. Heb de afdruk gemaakt met een knoopje, en kan het knoopje nu echt ner-gens meer terug vinden... In ieder geval, ik heb 'm gemaakt van fondant met tylose en heb het erg lang laten drogen
Wel denk ik dat silliconen-malletjes iets makkelijker te gebruiken zijn maar hey, wat kost een silliconen mal en wat zo eentje als dit... !
Hey Kwebbeltje, bedankt voor de tip!
Ik heb zelf alleen fondant, tylose en crisco gebruikt. Ging prima. Ik heb een parelmould gemaakt. Het resultaat zie je hier.. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=154468
@Annemarie 1107; Je roosjes zijn erg mooi!. Waar heb je de afdruk van gemaakt??
@Annemarie 1107; Je roosjes zijn erg mooi!. Waar heb je de afdruk van gemaakt??
Dankje, ik heb dit knoopje gebruikt. Hij lag nog in m'n knopenbakje en ik denk dat het gewoon ergens bij een stoffenzaak te koop is
Dankje, ik heb dit knoopje gebruikt. Hij lag nog in m'n knopenbakje en ik denk dat het gewoon ergens bij een stoffenzaak te koop is
Een knoopje.. Soms kan het leven zo simpel zijn..
bij de Xenos hebben ze ook zulke kleine roosjes
Vandaag ook aan het freubelen geweest..enkel en alleen met fondant en tylose..en ja hoor..gelukt.Thx voor de tip.Kheb gewoon wat knopen gekocht op de markt.
ook maar eens op zoek naar leuke knopen/ voorwerpen om eens uit te proberen, ook al aantal mallen met silly gemaakt, maar een goedkopere oplossing is altijd goed!
wat handig, kun je hier alleen plattere dingen zoals klopen e.d mee maken of kun je ook wel een poppetje, autotje of babytje maken ofzo? omdat dit natuurlijk hard word in tegenstelling met de siliconen dus weet niet hoe het zit met indrukken en uithalen haha.
dit is natuurlijk veel goedkoper dan de siliconen die voedselvrij moeten zijn
yay! superidee, ik zag van de week bakken met leuke knoopjes op de markt liggen.. die button mold gaat dus weer uit mijn boodschappenmandje :-)
trouwens, als ik er platte knopen induw, hoe krijg ik die er dan weer uit? Wachten tot de fondant hard is? Met een naaldje beschadig ik natuurlijk het fondant.
Zomaar een ideetje hor, maar misschien kan je een dun draadje door de knoopsgaatjes stoppen alsvorens de mal te maken? Dan hoef je er achteraf maar aan te trekken om hem los te krijgen?
O deze moet ik onthouden want moet van een logo van een band iets van fondant maken en zag er al tegenop om het met de hand te maken..
deze how to had ik even gemist..ik vind hem slim..ga ik ook proberen....thx kwebbeltje!!
Zomaar een ideetje hor, maar misschien kan je een dun draadje door de knoopsgaatjes stoppen alsvorens de mal te maken? Dan hoef je er achteraf maar aan te trekken om hem los te krijgen?
ben bang dat dat draadje dan ook in de fondant te zien is, zelfs is het zo dun als een haar.
inderdaad even wachten tot het fondant iets aangehard is, dan eruit halen en fondant weer in model plooien. Bij harde dingen helpt het wel, om ze van te voren nog iets met crisco in te smeren.
Ik heb het net gisteren nog weer gebruikt om een bierdopje te maken...
ligt eraan wat voor knoopje het is als het zo'n knoop is als in de eerste post zal je het draadje niet zien
nee, gewoon zo'n basic knoop met 4 gaatjes erin :-)
oplossing gevonden. gewoon een spijker aan de knoop gelijmd met seconde-lijm, kon ik de knoop er zo weer uittrekken.
Dat is inderdaad een hele goede tip als je geen siliconen in huis hebt.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Sjablonen, Patronen & Howto's » zelf een mold maken maar geen siliconen in huis?