1

Onderwerp: Zeelandia marsepein

Na fondant en een keer marsepein van funcakes gebrukit te hebben ben ik na lezen en tip van een kennis Zeelandia marsepein gaan bestellen.
Uitrollen en bekleden gaat super maar is het enorme plakken en best lastig kleuren ervan normaal? Wat kun je aan het plakken doen, misschien wat crisco op de handen?
Alvast bedankt ;)

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

2

Re: Zeelandia marsepein

Ik zou idd crisco proberen.....waarmee en waarop rol je uit?
En welke kleurstoffen gebruik je?

3

Ja idd crisco gebruiken op je handen, en je werkoppervlak. Ook je handen met koud water afspoelen (en dan wel goed afdrogen natuurlijk ;) ) werkt voor mij ook goed.
Qua kleuren kan ik niet echt helpen, ik gebruik zelf wilton en heb nooit problemen met kleuren.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

4

Rol uit op non-stick mat en met kunststof roller.
Kleur overigens met Wilton maar laatste tijd meer met Americolor omdat ik de kleuren mooier vind en beter vind pakken.
Maar bedankt ga die koude handen proberen en inderdaad wat crisco volgende keer ;)

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

Inderdaad Tries, als je hele warme handen hebt wil het wel gaan plakken.

Hier plakt het nooit, maar heb ook ijshanden hahahah

liefs
Natas

Groetjes Natasja!

6

MamavanDean&Julian schreef:

Inderdaad Tries, als je hele warme handen hebt wil het wel gaan plakken.

Hier plakt het nooit, maar heb ook ijshanden hahahah

liefs
Natas

Nou heb altijd warme handen haha. Maar het plakt zo erg dat er gewoon stukken aan je handen bleven zitten  :(  Maar vind het verder wel fijn werken.

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

7

Het plakt inderdaad wel altijd flink!! De tip van handen wassen met koud water gebruik ik zelf ook! En ik laat het af en toe gewoon even liggen, om na een kwartiertje weer verder te gaan met kneden!
Maar buiten dat, blijf ik zeelandia echt super vinden :D

8

Summer1985 schreef:

Het plakt inderdaad wel altijd flink!! De tip van handen wassen met koud water gebruik ik zelf ook! En ik laat het af en toe gewoon even liggen, om na een kwartiertje weer verder te gaan met kneden!

Das ook een idee, even laten liggen maar wil vaak lekker doorgaan haha.
Inderdaad Zeelandia is heel fijn werken!

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

9

Patriesje schreef:
Summer1985 schreef:

Das ook een idee, even laten liggen maar wil vaak lekker doorgaan haha.
Inderdaad Zeelandia is heel fijn werken!

Hahaha ja lekker doorgaan is ook fijn :D Ik doe meestal meerdere kleuren tegelijk maken! Dus dan laat ik de ene even liggen en ga ik met de andere verder :-)