1

Onderwerp: [problemen] aantal problemen met marsepein en fondant

Ik heb een paar problemen met het decoreren van mijn cupcakes.

Ten eerste ben ik er nog steeds niet uit wat ik nou makkelijker vind, fondant of marsepein. Heb ik nou goed begrepen dat je dat ook kunt mengen?

Ik berg mijn marsepein op in een zakje in een doos. En toen wordt het zo hard en brokkelig dat ik er amper door heen kan kneden. Ik heb nu allerlei kleuren marsepein liggen en kan er amper iets mee, is er een manier om dit weer wat soepeler te krijgen?

En dan gelijk maar vraag 3 (ja een heel vragenvuur meteen)
Ik heb op internet cakejes gezien met echt een supermooie kleur blauw, deze.
http://www.mcakes.nl/files/cache/09ceec23f3e7967fb879f25070efd6ce.jpg

En ik krijg het NIET voor elkaar die blauw te maken. Wie heeft er enig idee hoe ik hier aan kan komen, moet ik wilton icing color gebruiken (wat ik dus doe en ik krijg met geen mogelijkheid die tint blauw)
Wie zou er weten hoe ik dit zou moeten doen?

Liefs Irene

Re: [problemen] aantal problemen met marsepein en fondant

Die kleur blauw op de foto lijkt me iets van Americolors Electric Blue... Er zijn heel veel soorten blauw, kijk eens in de webshop voor de verschillende kleuren. (Americolor hebben ze hier niet, maar ff googlen en je vindt wel een andere waar je het kan halen)

Wat betreft de marsepein: ja, je kan ook mengen. ;)
En doorkneden (of evt. even warm maken in de magnetron) zorgt dat het weer lekker soepel wordt. Pas wel op dat je niet je handen brandt, in de magnetron kan het van buiten nog koud lijken en van binnen gloeiend heet zijn!

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

3

Voor die kleur blauw denk ik dat je idd electric blue nodig hebt, maar als je marsepein gebruikt ook wat wit om het gelige eruit te krijgen......

4

Marsepein en fondant bewaar ik in van de zakjes die je dicht kan zippen, en dan in een emmertje met een deksel erop. Bewaar je het wel luchtdicht?
Die blauw zou misschien ook sky blue van wilton kunnen zijn.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

5

Ik denk dat het blauw ook sky blue van Wilton is. Omdat marsepein wat gelig is, krijg je een iets groeniger kleur. Als je ook witte kleurstof toevoegt, wordt het mooi helder blauw.

Groetjes, Elly