1

Onderwerp: Mijn allereerste ooit!

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist mijn allereerste taart ooit gemaakt.
De vulling is biscuit met bosvruchtenvlaaivulling en banketbakkersroom. De buitenkant is van fondant.

Ik ben nogal perfectionistisch, dus echt tevreden ben ik niet. De taart is bijvoorbeeld al niet netjes glad, loopt scheef, en ik heb vlekken van het water bij de bloemetjes. Maar goed, ik moet me bedenken; alle begin is lastig!
Ik heb veel aan jullie tips, dus als jullie commentaar hebben dan hoor ik dat heel graag.

Bedankt!

http://i1141.photobucket.com/albums/n593/mirnian1/1317631277_6_bx3x.jpg

2

Re: Mijn allereerste ooit!

Niet gelijk zo perfectionistisch willen zijn joh!

Deze taart is prachtig!  :Y  :Y  :Y

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

3

Mooi zeg! Voor een eerste is die super. In elke geval veel beter dan mijn eerste. :thumb:

4

Oow wat leuk meteen jullie snelle reactie's! Bedankt!!!

5 Laatst bewerkt door Carien (29-05-2011 12:38)

wat een mooie. vrolijke taart :Y

:think: tips  :think:
wellicht dat je minder tot geen water nodig hebt, dit met een klein (schoon! :rolleyes:  ;) ) kwastje op de bloem doen (eigenlijk alleen maar een vochtig vlekje) en dan de bloem op de taart, dan krijg je geen vlekken.
De uit te steken bloemetjes iets dunner uitrollen (komt vanzelf hoor ;) ), bloemetjes uitsteken, met uitsteker heen en weer schuiven op de ondergrond (moet je marsepein/fondfant wel los liggen natuurlijk ;) ), uitsteker omdraaien en met je vingers langs de randen gaan, dan heb je geen rafeltjes bij de randen (hoop dat ik een beetje duidelijk ben :s )

en verder....vooral doorgaan :Y  :D

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Nou knap hoor! Ben ook nog maar een amateur maar mijn 1e taart zag er niet zo mooi uit...

7

Carien, dankjewel, aan die tips heb ik dus inderdaad iets!
Ik heb wel een pastamachine, dus ik hoop dat de bloemetjes de volgende keer daardoor inderdaad dunner zullen zijn, en even dik. En inderdaad, die randjes.... Pfffft, lastig hoor! hihi. Je bent inderdaad duidelijk in je uitleg, dankjewel. Ik merkte nu al dat de eerste bloemetjes lang niet zo mooi waren als de latere. En wat betreft het water, ik dacht dat je het behoorlijk vochtig moest maken voordat het zo blijven plakken. Niet dus...
Ja ik ga zeker door hoor! Veel te leuk!!!

8

Met elke taart die je gaat maken wordt je steeds tevredener! En dat maakt deze hobby ook zo verslavend!
Ik vind jouw eerste taart echt superleuk! En lekker was 'ie vast ook wel!!! Mmmmm....

Groetjes van Marjon

9

Zussie,

zoals menig andere 'taartverslaafde' kan ik zeggen 'Dan had je mijn eerste taart moeten zien'....alleen heb jij mijn eerste taart gezien :D.
Ik vind het super knap van je en ik kijk uit naar je volgende project (de spullen heb je immers al in huis) !

Xx

Groetjes, Karin (al mijn taarten maak ik (niet vrijwillig) met één hand)

10

Ik vind hem erg mooi en strak voor een eerste taart hoor!
Mooie kleuren bij elkaar, echt een vrolijke taart!

Succes met het maken van je volgende taarten, het is inderdaad heel verslavend!

Een goede taart is altijd de zonde waard!!

11

Ik vind hem ook mooi, vooral die rand langs de onderkant  :thumb:

12

Biebel, die rand aan de onderkant was vooral om "schoonheids" foutjes weg te werken eigenlijk... Ik kreeg de fondant niet zonder plooien en dus besloot ik er maar iets van een rand omheen te maken. Toch best goed opgelost dus!  ;)

13

Mooie kleuren bij elkaar!

Groetjes Louise

14

mooi gedaan hoor.
De eerste? , dan zullen er nog zeker vele volgen..

15

Ooooh wat leuk al jullie reactie's!!! Dat maakt me toch wel een beetje trots eigenlijk.  :)

16

Erg leuke taart!!! en mooie kleuren combinatie.