1

Onderwerp: verhoudingen decoratie en formaat taart

Ik ben ontzettend benieuwd wat de verhouding decoratie/ formaat taart zijn. Ik denk niet dat er een standaard voor is maar wat doen jullie? Ik snap dat je op een 16cm taartje geen 3D figuurtje van 70 cm gaat boetseren. Maar mijn vierkante taart is 22 cm en mijn Blue en Magenta zijn 6 cm. Kan dit?

2

Re: verhoudingen decoratie en formaat taart

lijkt mij van wel, gewoon wat minder eromheen versieren, gewoon doen (kan het me ook even niet voor me halen)en als het je niet echt bevalt gewoon voor de volgende keer of iets kleiner boetseren of een grotere taart

Alles goed???? nee 3 fout

3

michelle schreef:

Ik ben ontzettend benieuwd wat de verhouding decoratie/ formaat taart zijn. Ik denk niet dat er een standaard voor is maar wat doen jullie? Ik snap dat je op een 16cm taartje geen 3D figuurtje van 70 cm gaat boetseren. Maar mijn vierkante taart is 22 cm en mijn Blue en Magenta zijn 6 cm. Kan dit?

Koop een paar dummies, plak hier wat bakpapier op, en leg er je versiering op (ook op een stukje bakppapier) en schuif dit rond zodat je kunt zien of het past op je taartmodel en waar het beste vast te zetten en of er nog andere versieringen bij te plaatsen.zo kun je je versieringen ver vooruit maken...en eventueel foto's van maken voor je eigen archief van de verschillende zichten op een bepaalde versiering.

I believe in Sandy Claws

4

Of leg je versieringen eerst eens op een bakpieren cirkel ter grootte van je kapsel of cake waar het op moet komen, dan zie je het ook (of op datzelfde papier bovenop je bakblik voor meer 3D gevoel). Doe ik vaak met puzzelplaatjes, eerst een even zien of dat wel een beetje uitkomt... je verkijkt je snel op grootte van het oppervlak, vind ik zelf...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !