1

Onderwerp: Ik heb hem; de filegree border

Van First Impressions. Wie heeft hem nog meer, hij was constant en overal uitverkocht? En hoe vond je hem in het gebruik? Ik vond het een monnikenwerk, maar hij geeft een prachtig (en geinspinkt  ;) ) resultaat.

Gevult met ananas/witte chocolade room.

http://i366.photobucket.com/albums/oo102/Annemarie29578/IMG_6867.jpg

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

2

Re: Ik heb hem; de filegree border

Wauw!! Mooie kleur ook hoor!

3

Oehh jaloers!! Ik wil hem ook zo graag, maar vind hem ook duuhuur!!
Mooi resultaat!

.. Want taart kan altijd!!

4

Zojuist ook besteld, ben erg benieuwd naar het resultaat...! Als ik die van jou zie, verheug ik me er enorm op.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

5

nou ik heb hem ook....hier in tweedehands hoekje gekocht mazzel dus....maar jij hebt hem zo mooi dun....hoe heb je dat gedaan??? bij mij blijft het zo dik....???
heeeeeeeeeeeeeeeele mooi taart trouwens!!!! je bloem is GEWELDIG!!! wil ik ook zooooo graag leren!

6

Hij staat op mijn verlanglijstje....hoop hem binnenkort te kunnen kopen.
Erg mooi geworden, hoor!

7

Ik wil em ook!!

groetjes van Mireille

8

ik heb hem ook, hij is zo mooi, ik ga altijd met de deegroller over het fondant heen dat op de mold ligt, rollen tot het heel dun is...
je bloem is echt heel mooi..

9

een mooi taartje, heb je een echte pioenroos gebruikt? (hij lijkt zo echt :think: )

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

10

moenietje schreef:

ik heb hem ook, hij is zo mooi, ik ga altijd met de deegroller over het fondant heen dat op de mold ligt, rollen tot het heel dun is...
je bloem is echt heel mooi..

Heb je misschien een foto van het resultaat op deze wijze. Ik heb steeds een klein rolletje marsepein gepakt en dit met een tool in de mold gefrot. De mold bestaat uit zes vierkantje en ik was daarmee denk ik een half uur bezig  :rolleyes:. Bij mij zitten er dus echt gaatjes in, het is niet in het marsepein gestempeld.

De bloem is echt dames, scheelde mooi wat tijd en het resultaat is er niet minder om  ;) .

Groetjes Annemarie

Prachtig :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

12

ooohahaha
nou de bloem is sowieso mooi hahaha ikke met de wil ik ook leren maken....je ziet tegenwoordig de verschillen tussen echt en nep niet meer.....en zo hoort het ook!!
Helemaal niet aan gedacht om erover heen te rollen.....ook maar ff proberen...
gr

13

ik heb hem vandaag in naaldwijk gekocht! nog niet geprobeerd maar ga het binnenkort zeker uitproberen. jou taart is echt heel leuk geworden!

Groetjes Marleen

14

lief taartje.
heb m ook de filigree border en had al bijna spijt toen ik hier alle reacties las, ben niet zo'n heel geduldig typje namelijk....
Maar mijn eerste gebruik viel alles mee.
Heb eigenlijk gewoon geschat hoeveel erin moet, rolletje van gemaakt, erin plat geduwd, even in de vriezer en er weer uitgehaald. piece of cake eigenlijk!

15

Beste Annemarie29!

Ik vind je taart zeeer mooie! Mag ik je vraagen ? Zou jij willen je taartvullingrecept met ons te deelen? Dank je! Groetjes!

16

Ik vind hem echt prachtig geworden !

Veel liefs Rafaëla

17

Die filigree blijft mooi hè? Leuke combi al dat roze ;)

18

ILDIKONL schreef:

Beste Annemarie29!

Ik vind je taart zeeer mooie! Mag ik je vraagen ? Zou jij willen je taartvullingrecept met ons te deelen? Dank je! Groetjes!

Nou je hebt als idee ananasvlaaivulling te maken en vraagt je man een blikje ananas mee te nemen van de supermarkt. Man komt thuis met een heel klein blikje ananas. Je hebt nog wel slagroom en besluit dat er dan ook maar door te mikken en in spuit zit nog allemaal witte chocoladepasta over na het maken van de dijkjes dat mik je er ook nog bij. Effe roeren en mmmmmmmmmmmm nog lekkerder dan de ananasvlaaivulling.

PS ik heb wel 2 blaadjes gelatine toegevoegd.

Groetjes Annemarie

19

ik heb de filigree border ook en vind hem makkelijk in gebruik hoor,lapje fondant uitrollen en over de  mold leggen en er nog eens met je roller overheen,te veel aan fondant eraf snijden en klaar,leuk zo in het rose met die bloem ook

20

essyt schreef:

ik heb de filigree border ook en vind hem makkelijk in gebruik hoor,lapje fondant uitrollen en over de  mold leggen en er nog eens met je roller overheen,te veel aan fondant eraf snijden en klaar,leuk zo in het rose met die bloem ook

Maar is het motief dan wel echt open als je het zo doet?

Groetjes Annemarie

21

Prachtige taart, mooi hoe het roze naadloos bij de roos aansluit!

Hier ook een fil-fan! Ik rol een lapje uit, leg die op de mold en wrijf met mijn vingertoppen het fondant in de vorm, randjes wegsnijden...dan een kwartiertje in de koelkast en klaar!

22

Annemarie29 schreef:
essyt schreef:

Maar is het motief dan wel echt open als je het zo doet?

ja hoor het effect is hetzelfde als bij jou op de foto

héél fijntjes, mooi hoor die rand!!
Ben bijna jarig, dus weet gelijk een leuk kadootje ;) ( alsof dat zo moeilijk is met deze hobby )
Die vulling klinkt ook heerlijk, ga ik zeker proberen, heb nog nooit met witte chocopasta gewerkt.

24

kun je de foto weer zichtbaar maken aub?? ik zou hem graag willen zien, na de reacties gelezen te hebben.

Groetjes, Dorothea.

25 Laatst bewerkt door carol (13-01-2012 13:08)

ik denk kijk ff want heb de filigree ook en vind um nog steeds gaaf,maar zie niks  :rolleyes:  :/
Carla
ik heb nog een vraagje over je ananasvulling,ik lees slagroom erdoor,heb je dat zo erdoor gedaan of eerst opkloppen met suiker-klopfix of wat  :/