1

Onderwerp: de tip voor een mooie rechte stapel??

Heeft iemand hier een tip voor?
Het probleem wat ik altijd bij een stapeltaart heb dat de taarten van verschillende hoogte zijn. De ene rijst net wat hoger dan de andere  :s
En ook zie ik veel foto's voorbij komen dat de taarten zo mooi recht op elkaar staan. Bij mij lijken ze vaak ook wat scheef of zo.

Wat zijn goede en handige tips voor het stapelen??

Re: de tip voor een mooie rechte stapel??

Ik meet mijn taarten op  :o  :o  en zorg op die manier dat ze even hoog zijn. Als er eentje hoger is haal ik er een laagje vanaf (van de onderkant dan he, dus de kant die bij het bakken de bovenkant was).
Nou vind ik wel dat een taartje van 10 cm doorsnede en 8-9 cm hoog, hoger oogt dan eentje van diezelfde hoogte met een doorsnede van bv 25 cm

Life is what you bake it.

3

Ik gebruik een taartzaag (deze; http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … 4097.html)
En dan snijd ik de taarten in drie even dikke lagen..

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

4

zorgen dat alle te stapelen taarten op zich zelf al mooi recht zijn.. stevig stutten en onderkartonnetje gebruiken..

5

Als je de kapsels omdraait, dus bovenkant onder en dan in gelijke lagen snijdt met een taartzaag, dan worden ze allemaal exact even hoog en recht (als je bovenkant tenminste recht is). Ook vullen met spuitzakken zorgt ervoor dat elke vullaag precies even dik is, en de taarten dus exact even hoog zijn.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

:think:  dat vullen met een spuitzak doe ik inderdaad nooit, misschien een goed idee.
Een taartzaag gebruik inderdaad altijd, dus daar ligt het niet aan.