1 Laatst bewerkt door NataschaHuisman (27-05-2011 13:23)

Onderwerp: Slagroomversteviger/klopklop?

Wie kan mij helpen? Mijn taart bodem word nat!!.... :s
Ik doe bij mijn houdbare slagroom klop-fix direct als mijn mixer aan gaat.

Alleen word mijn biscuitbodem in het midden en onderop erg nat :grr: . Wie heeft een tip?

Moet ik slagroomversteviger halen bij de taart winkel of wat zou kunnen helpen?

Ik gebruik trouwens eerst kersen confiture en daarop de "verstevigde slagroom"....

Als de taart van huis is springen de muizen.
Marsepein = fijn!!

2

Re: Slagroomversteviger/klopklop?

klop klop is geen slagroomversteviger, maar meer een soort nep slagroom, klopfix is wel een slagroomversteviger, dus ik denk dat je de verkeerde hebt gekocht...

tine83 schreef:

klop klop is geen slagroomversteviger, maar meer een soort nep slagroom, klopfix is wel een slagroomversteviger, dus ik denk dat je de verkeerde hebt gekocht...

Klopt, excuses, ik bedoelde klop-fix ja! Alleen dan blijft het dus ook nog steeds nat. Hoelang moet je door kloppen? Want ook met klop-fix kan je het te ver kloppen. Wat gebruik jij door de slagroom? Geen last van nattigheid?

Marsepein = fijn!!

4

Hier gebruik ik niets door de slagroom, vetvrije kom en mixer, koude slagroom, langzame stand, en als het wat meer stevigheid krijgt versnel ik het tempo.

Hoop dat het je gaat lukken

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

En dan heb je geen natte biscuitbodem?

Marsepein = fijn!!

6

ik gebruik soms ook klopfix, maar niet altijd omdat ik het nog wel eens vergeet, maar ik heb nog nooit last van natte slagroom gehad. Ik heb geen idee hoe dat kan, is de slagroom goed koel?

7

ik heb ook nog nooit (afkloppen!) een natte bodem gehad. misschien moet je eens verse slagroom proberen ipv houdbare?

8

of eens aangevette slagroom maken. dat is 100 ml slagroom met 40 gram mascarpone erdoorheen. is echt verrukkelijk! wordt het ook dikker van, dus misschien ook minder nat?

Bedankt voor de tips, ik zal eerst verse slagroom proberen en die zonder iets extras stevig kloppen en anders de tip met mascarpone!

Ik neem aan dat jullie de slagroom wel gewoon zoet maken met een paar theelepels suiker. (dat zal niet de reden zijn dat het nat word.)

Ik gebruik altijd koude slagroom (ook houdbare) uit de koelkast.

Marsepein = fijn!!

10

Ook slagroom met klopfix gaat op den duur uitzakken. Ik gebruik zelf liever aangevette slagroom.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

de klopfix niet te snel toevoegen!!!

dit voeg je samen met je suiker toe als de slagroom dus al wat steviger is  :thumb:

N-Joy Cakes

Mirjam5 schreef:

Ook slagroom met klopfix gaat op den duur uitzakken. Ik gebruik zelf liever aangevette slagroom.

Bedankt voor de tip om later de klop-fix toe te voegen samen met de suiker... ik ga het allemaal proberen!!

Vandaag m'n 1e prinsessentaart gemaakt maar deze was opnieuw nattig nadat ik wat mascarpone erbij had gedaan.....  :nooo ik weet het bijna niet meer  :x 

Maar wat is aangevette slagroom? :/

Marsepein = fijn!!

13

De houdbare slagroom wil bij mij nooit stevig worden, de verse slagroom wel.
Willy

14

bosbes schreef:

De houdbare slagroom wil bij mij nooit stevig worden, de verse slagroom wel.
Willy

ik gebruik altijd houdbare slagroom en geen problemen mee als ik met de machine opklopt.

met de hand probeer ik het niet eens

N-Joy Cakes