Onderwerp: rode marsepein
Ik heb nu al twee keer een taart bekleed met rode marsepein, maar het lijkt steeds of deze kleur een soort smelt .
Weet iemand misschien hoe dit kan en wat ik fout doe?
Groetjes retteketetje.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » rode marsepein
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb nu al twee keer een taart bekleed met rode marsepein, maar het lijkt steeds of deze kleur een soort smelt .
Weet iemand misschien hoe dit kan en wat ik fout doe?
Groetjes retteketetje.
Heb jezelf de marsepein gekleurd of heb je hem kant en klaar gekocht?
Ja, ik heb hem zelf gekleurd. Het gebeurt trouwens alleen als ik de taart ermee bekleed en niet bij de decoratie.
Ik dacht eerst dat ik misschien teveel kleurstof gebruikte, maar anders krijg ik het niet zo mooi rood.
Waar smeer je de taart mee af? Als dat bl. Vocht bevat, kan je marsepein/fondant smelten
waar kleur je mee?
De kleurstoffen van SugarFlair werken vwb rood beter dan de wilton bijv. De wilton moet veel meer kleurstof in en dat heeft effect op de marsepein
Ja, ik heb hem zelf gekleurd. Het gebeurt trouwens alleen als ik de taart ermee bekleed en niet bij de decoratie.
Ik dacht eerst dat ik misschien teveel kleurstof gebruikte, maar anders krijg ik het niet zo mooi rood.
Als je het zelf kleurt, is rood gewoon een moeilijke kleur, je hebt behoorlijk wat kleurstof nodig en dat kan bij sommige merken verkeerd uitpakken.
Rood en zwart koop ik altijd gekleurd, daar heb ik zelf slechte ervaringen mee.
met sugarflair gaat rood echt heel goed hoor (Christmas Red en ook PoppyRed).
oh ja, ik werk met Zeelandia, kan zijn dat jij FunCakes gebruikt en dat die anders reageert, dat weet ik niet
Waar smeer je de taart mee af? Als dat bl. Vocht bevat, kan je marsepein/fondant smelten
Ik smeer hem af met botercreme. Maar het gekke is dan dat het alleen bij de rode kleurstof gebeurt. Zelf gebruik ik kleurstoffen van Amicolor.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » rode marsepein