1

Onderwerp: hulp bij 3d drumstel

ik ga voor volgende week een drumstel  maken.
nu zou ik het het mooiste vinden omdeze in 3d te maken.
ik wil dan een ronde bisuit  voor 9 p. gebruiken voor de basedrum, en kleintjes voor 1a2 personen voor de trommels..

maar nu komt het.... het ronde taartje zal dus op zijn kant moeten komen staan als basedrum, en de 2 kleine taartjes leunend op de basedrum...

hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken..om een ronde taart op zijn kant te zetten, zodat deze niet omvalt?
ik dacht eraan om de kleine trommels met douwels door de ronde taart te zetten...?

of haal ik me nu iets in mijn hoofd wat niet kan? en moet ik de grote drum plat leggen en daar de kleine trommels op zetten
de hi-het wil ik met alleen fondant maken overigens..

ik hoop dat jullie misschien tips hebben..

2 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (26-05-2011 20:47)

Re: hulp bij 3d drumstel

Kun je niet een klein stukje van de onderkant van de taart kunnen afsnijden? Dan staat hij in ieder geval wat steviger. En ik zou sowieso dowels gebruiken om te verstevigen.

Mocht je het toch niet zien zitten om mijn website onder kinderfoto's staat een voorbeeld van een drumtaart die ik heb gemaakt (ook 3D, maar dan anders :))

Succes in ieder geval!

3

@ iris: ik heb even op je website gekeken, wauww wat maak je mooie taarten joh! mijn complimenten.
en dat drumstel is idd wel een mooi idee zo..lijkt me iets steviger hihi

bedankt voor je reactie overigens..

groetjes andrea

4

Zou je 'm niet gewoon plat leggen op een plaat? Toch leuk effect, veel makkelijker en waarschijnlijk mooier te maken.

Op mijn site bij taarten jongens en 1x bij taarten heren staan mijn drumstellen. Misschien heb je er wat aan voor inspiratie.

Groet, Jolanda

5

@ jolanda: ja lijkt me idd makkelijker.. maar leek me wel grappig..
maar ik denk dat ik idd beter de basedrum plat kan leggen, en daar 2 trommels op kan zetten... stutten jullie die alleen? of ook met icing? aangezien hij half overhangt?
jij trouwens ook al van die mooie taarten!
ik moet ze ook nodig een keer showen..z it hier al een paar jaar, en nog nooit wat laten zien haha

6 Laatst bewerkt door Jol321 (27-05-2011 11:13)

Nooit wat laten zien???? Jammer, wel doen, dan leren we je nog beter kennen! Ik zag alleen het aantal berichtjes, dus dacht, dat je nog niet veel gemaakt had  :o
Ik heb "mijn"drumstel dus heel simpel van 1 ronde taart en 2 halve taarten op z'n kant gemaakt, dus niets op elkaar. Zal de foto even zoeken (is alweer van 2 jaar geleden zie ik)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3PLMAYCA.jpg

En dit was die andere:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EG44OQHR.jpg

Groet, Jolanda

7

@ jolanda: ja die zijn ook erg mooi...
ik ben idd al een paar jaar opt forum, maar meer lezen..kijken en ervan leren! en reageer niet zovaak.
ik knoeide heerlijk wat aan voor een tijd, en nu voor een tijdje echt heel veel en serieuzer mee bezig...
die 1e taarten van mij vond ik zinloos om te showen hahah was niet zoveel moois aan te zien, en ben nogal perfectionistisch aangelegd...maar zoals iedereen leer je steeds bij in die jaren.. en ben nu wel trots op mijn bakseltjes.
ik zal eens even kijken hoe ik de foto's hier post..dan zal ik een keer een parade showen hihi